MICAM Milano w Warszawie!

Po raz pierwszy Warszawa gości przedstawicieli największego wydarzenia branży obuwniczej! Konferencja "Warszawa gości MICAM Milano", zorganizowana przez grupę GPoland – wiodącego polskiego dystrybutora włoskiej mody i obuwia, była wyjątkową okazją do spotkania z, m.in., Paolo Borghinim, dyrektorem zarządzającym MICAM Milano i porozmawiania o tej światowej klasy wystawie.

Warszawa gości MICAM MilanoWarszawa gości MICAM Milano
Źródło zdjęć: © materiały partnera

MICAM Milano to wiodące targi branży obuwniczej. Czy może nam Pan powiedzieć coś więcej o tym wydarzeniu? Co sprawiło i nadal sprawia, że jest tak wyjątkowe?

MICAM to wiodące na świecie targi obuwnicze. Odbywają się dwa razy w roku – w lutym i we wrześniu na Fiera Milano Rho. Wrześniowa edycja poświęcona jest kolekcji wiosenno-letniej, a lutowa – jesienno-zimowej w kolejnym roku. W trakcie każdej edycji wystawia się ponad 1 000 marek, a odwiedza ją średnio ponad 48 000 ludzi z ponad 130 krajów.

MICAM to wyjątkowe wydarzenie, także dlatego, że łączy w sobie różne elementy.

Po pierwsze – to duża szansa dla kupców, aby przyjechać i zapoznać się z bogatą ofertą prezentowaną przez najważniejsze międzynarodowe i włoskie marki, które inwestują w naszą wystawę, a tym samym – w swój biznes na najważniejszym, międzynarodowym rynku.

Po drugie, to ważne wydarzenie z punktu widzenia mody i innowacyjności. Przywiązujemy do nich dużą wagę i mamy nawet specjalną dedykowaną strefę dla początkujących projektantów. Co roku – przy pomocy specjalnej komisji złożonej z ekspertów w dziedzinie marketingu, mody i komunikacji – wybieramy 12 młodych utalentowanych projektantów z całego świata i dajemy im możliwość zaprezentowania swoich kolekcji podczas wystawy.

Paolo Lemma -  (Agencja ICE w Warszawie), Luca Franchetti Pardo - (Ambasador Włoch w Polsce), Matteo Cane(GPoland),PaoloBorghini (MICAM)
Paolo Lemma - (Agencja ICE w Warszawie), Luca Franchetti Pardo - (Ambasador Włoch w Polsce), Matteo Cane(GPoland),PaoloBorghini (MICAM) © materiały partnera

W pewnym sensie kreujecie trendy i tworzycie "it" jutra. To naprawdę ekscytujące!

Tak, dzięki tej inicjatywie możemy połączyć markę MICAM i naszą wrażliwość z nowymi markami oraz innowacjami na światowym rynku obuwniczym.

Jak zmieniała się branża obuwnicza na przestrzeni lat? Z punktu widzenia Dyrektora Zarządzającego MICAM?

Branża się rozwija, rynek się rozwija. MICAM jest jak lustro tego, co dzieje się w tych obszarach. I z tego powodu staramy się pomóc kupcom i innym uczestnikom wystawy jeszcze lepiej zrozumieć rynek obuwniczy. Chcemy ich edukować, dlatego stworzyliśmy nową komórkę wewnątrz MICAM – MICAM X. To swego rodzaju centrum innowacji MICAM, wewnątrz którego chcielibyśmy dać kupującym i wystawcom możliwość bycia na bieżąco ze zmianami w branży.

Organizujemy seminaria, specjalne strefy, w których prezentujemy, m.in., trendy i materiały. Sam obszar MICAM X jest podzielony jest na 4 filary-obszary tematyczne.

Pierwszy to Sztuka, Dziedzictwo i Przyszłość, w którym skupiamy się na szukaniu i przedstawianiu pomysłów na piękno, jego genezę i to, jak oraz co inspiruje twórców pięknych produktów.

Następnie mamy Trendy i Materiały – wciągające doświadczenie odkrywania przyszłych trendów, w którym nasi kupcy i wystawcy mogą poznać szeroki wachlarz materiałów, z uwzględnieniem sezonu, na którym skupia się edycja MICAM.

Stworzyliśmy również nowe narzędzie dla kupujących – Trends Buyer Guide powered by Livetrend (naszego partnera w zakresie prognozowania trendów i rozwiązań materiałowych). To przewodnik, który daje kupcom pewne wyobrażenie o tym, co wydarzy się w przyszłości i pomaga im zidentyfikować potencjalne bestsellery nadchodzącego sezonu.

Po raz pierwszy konferencja teasująca MICAM odbywa się w Polsce Dlaczego?

Przede wszystkim włoski sektor obuwniczy nastawiony jest na eksport, a główne kraje docelowe w 2022 roku – w porównaniu do 2021 roku – gwarantowały nam wzrosty dwucyfrowe. Ale jeśli spojrzymy na polski rynek, który jest dla nas dopiero 9. rynkiem pod względem wartości, widzimy, że jest to dla nas bardzo obiecujące miejsce. W porównaniu z sytuacją przedpandemiczną nasz eksport wzrósł tutaj o ponad 120% zarówno wartościowo, jak i ilościowo. To bardzo ekscytujące i jest jednym z głównych powodów, dla których chcielibyśmy skupić naszą uwagę na Polsce i tutaj promować kolejną edycję MICAM.

To naprawdę imponujące! Ale co poza tym może nam Pan jeszcze powiedzieć o polskim rynku obuwniczym i jego perspektywach?

Średnia cena eksportowa na polski rynek w tej chwili jest dość niska, ale spodziewamy się, że w przyszłości ten wskaźnik również wzrośnie, a polski rynek zacznie być bardziej zorientowany na jakość w kwestii wyboru obuwia.

Ta prognoza osadzona jest w ideach stojących za MICAM, który jest nie tylko wydarzeniem międzynarodowym, ale także promowanym i wspieranym przez Assocalzaturifici – Stowarzyszenie Producentów Włoskiego Obuwia, organizację zajmującą się promowaniem produktów najwyższej jakości. I oczywiście Włochy są znane z produkcji wysokiej klasy i luksusowego obuwia, dlatego ta ten wskaźnik jest dla nas bardzo istotny.

I to prowadzi nas do ostatniego pytania. W pewnym sensie Włochy – ze swoim kunsztem w obszarze wytwarzania obuwia – są wzorem i punktem odniesienia dla reszty branży. Jak sobie radzicie z tą presją?

Cóż, to trudne pytanie... (śmiech)

W MICAM jesteśmy niejako ambasadorami "made in Italy" na międzynarodowej arenie, co jest w zasadzie całkiem proste z uwagi na naszą tradycję rzemieślniczą. Ale nie bierzemy naszego sukcesu za pewnik i wciąż staramy się jak najlepiej wykorzystać tę tradycję. Łączymy ją z innowacjami, kreatywnością i technologiami oraz przeprojektowujemy tak, aby jak najlepiej odpowiadała na wyzwania przyszłości.

Dziękuję za rozmowę!

Materiał sponsorowany przez GPoland
Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Na co Polacy wydaliby 5 tys. zł? Oto marzenie nr 1
Na co Polacy wydaliby 5 tys. zł? Oto marzenie nr 1
Koszyk świątecznych zakupów będzie droższy. Żywność poszła w górę
Koszyk świątecznych zakupów będzie droższy. Żywność poszła w górę
Gawkowski o Musku: "Zwariowany ekscentryk". "Postanowił wprowadzać świat w chaos"
Gawkowski o Musku: "Zwariowany ekscentryk". "Postanowił wprowadzać świat w chaos"
Jesteś cudzoziemcem, zapłacisz 100 dol. więcej. Nowa decyzja rządu USA
Jesteś cudzoziemcem, zapłacisz 100 dol. więcej. Nowa decyzja rządu USA
Japonia odrzuca unijny plan. Problem z rosyjskimi aktywami
Japonia odrzuca unijny plan. Problem z rosyjskimi aktywami
120 mln euro kary dla amerykańskiego giganta. Trump: Europa musi bardzo uważać
120 mln euro kary dla amerykańskiego giganta. Trump: Europa musi bardzo uważać
Trudny rok przed Pocztą Polską. Prezes uspokaja: zwolnień nie będzie
Trudny rok przed Pocztą Polską. Prezes uspokaja: zwolnień nie będzie
Trump przegrywa z wiatrakami. Sąd federalny uchylił zakaz prezydenta
Trump przegrywa z wiatrakami. Sąd federalny uchylił zakaz prezydenta
Rząd skasuje abonament RTV. Oto co z zaległościami
Rząd skasuje abonament RTV. Oto co z zaległościami