Michał Tusk ma nowe stanowisko. Syn premiera dostał awans

Po trzech miesiącach pracy w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, Michał Tusk awansował na stanowisko zastępcy dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu - poinformował serwis Trojmiasto.pl.

Michał TuskMichał Tusk od kwietnia pracuje w pomorskim urzędzie marszałkowskim
Źródło zdjęć: © East News | Stefan Maszewski/REPORTER

Eugeniusz Manikowski przestał być zastępcą dyrektora departamentu infrastruktury ds. transportu po tym, jak zaczął pełnić obowiązki prezesa spółki SKM Trójmiasto. "Jego miejsce zajął Jakub Cichosz, a departament poszerzono o nowe stanowiska zastępców dyrektora. Obecnie jest ich w sumie czworo. Jednym z nich został Michał Tusk, syn premiera Donalda Tuska" - czytamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Michał Tusk: Razem z ojcem wiedzieliśmy, że OLT Express to była lipa

Awans Michała Tuska w urzędzie

Urząd marszałkowski wyjaśnia, że departament infrastruktury "konsekwentnie rozwija swoje struktury dedykowane transportowi publicznemu", co jest związane z szeregiem zamierzeń inwestycyjnych i organizacyjnych.

- W tym celu w 2023 r. utworzono Referat Rozwoju Systemów Transportowych początkowo podlegający pod dyrektora departamentu - mówi serwisowi Michał Piotrowski, rzecznik marszałka.

- W celu uporządkowania struktury oraz nadania kwestiom rozwoju transportu publicznego odpowiedniej rangi, w lutym tego roku utworzono stanowisko z-cy dyrektora ds. rozwoju i integracji transportu, nadzorującego m.in. w/w referat - dodał.

Właśnie to stanowisko 15 lipca objął Michał Tusk, który od kwietnia był zatrudniony jako główny specjalista w departamencie infrastruktury.

Michał Tusk. Kim jest?

W przeszłości Michał Tusk związany był z "Gazetą Wyborczą Trójmiasto", gdzie pisał głównie o tematach komunikacyjnych. W latach 2021-2024 Michał Tusk pracował w ZTM Gdańsk.

Wirtualna Polska przypominała, że syn premiera "zwrócił na siebie uwagę mediów za sprawą podjęcia współpracy z liniami lotniczymi OLT Express, należącymi do Amber Gold". Z tego powodu zeznawał przed komisją śledczą.

Gdy Michał Tusk obejmował stanowisko w kwietniu, urząd tłumaczył, że jego zatrudnienie nie ma wymiaru politycznego. - Pan Michał Tusk spełnia powyższe wymagania, legitymując się wykształceniem wyższym magisterskim i 20-letnim doświadczeniem zawodowym między innymi związanym z transportem publicznym. Wobec powyższego nie widzę miejsca na jakikolwiek komentarz w kontekście politycznym zatrudnienia tego konkretnie pracownika - podkreślał Michał Piotrowski w odpowiedzi na pytania money.pl.

Wybrane dla Ciebie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega