Największa polska firma hostingowa rozpoczyna ekspansję zagraniczną

Przygotowania trwały dwa lata. W planach jest obsługa klientów z ponad 160 krajów dla których najważniejsze są: zaawansowana technologia oraz profesjonalna całodobowa obsługa. To ambitny plan za którego realizację odpowiedzialny jest Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl sp. z o.o., firmy dla której ekspansja zagraniczna jest naturalnym krokiem w rozwoju. To dzięki temu wycena spółki powinna przebić w najbliższych trzech latach barierę 1 mld dolarów.

Źródło zdjęć: © materiały partnera
Konrad Siwik

Konrad Siwik: Skąd decyzja o ekspansji zagranicznej na rynki krajów Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych? 

Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl sp. z o.o. Już od 5 lat przestaliśmy mieć realną konkurencję w Polsce, a jedynym benchmarkiem stały się dla nas firmy z USA. Ekspansja zagraniczna jest więc naturalnym krokiem w rozwoju nazwa.pl. Jako krajowy lider branży IT oferujemy zaawansowane technologicznie rozwiązania, które cieszą się doskonałą opinią wśród ekspertów. Nasze usługi premium stoją na najwyższym światowym poziomie i chcemy je promować również poza granicami Polski. Wkrótce będą one dostępne dla klientów ze 160 krajów na całym świecie.

Jak długo trwały i jak wyglądały przygotowania do ekspansji?

Przygotowania rozpoczęliśmy ponad 2 lata temu, a dzisiaj jesteśmy na finiszu. Zmodyfikowaliśmy naszą ofertę oraz przystosowaliśmy narzędzia do obsługi naszych usług. Zadbaliśmy też o wygląd serwisu i określiliśmy zasady współpracy z zagranicznymi klientami. Kluczowe prace powinny zakończyć się w ciągu kilku tygodni, jednak przed nami oczywiście jeszcze niezbędny czas testów. Szacujemy, że serwis netart.com ruszy w drugim kwartale 2023 roku.

Jak wejście na globalne rynki przełoży się na wyniki finansowe nazwa.pl?

Przewidujemy, że w ciągu najbliższych 3 lat EBITDA nazwa.pl przekroczy 200 mln zł. W związku z tym, wycena spółki powinna przebić barierę 1 mld dolarów. Dołączymy wówczas do grona gigantów technologicznych, potocznie zwanych "unicorn". Już dzisiaj wartość nazwa.pl rośnie bardzo dynamicznie. Aktualnie aż 60% wydatków przeznaczamy na rozwój, więc jak widać, przyjęta strategia przynosi owoce.

Jak wygląda Wasz plan zawojowania zagranicznych rynków i dotarcia do nowych klientów?

Klienci nazwa.pl są wymagający. Wiemy, że cenią sobie u nas zaawansowaną technologię oraz profesjonalną całodobową obsługę. Tego samego oczekują użytkownicy za granicą – szukają kompleksowych rozwiązań, które w efekcie dadzą im samym przewagę nad ich konkurencją. W netart.com otrzymają m.in. pełne zabezpieczenie 2FA do poczty e-mail, automatyczną kompresję obrazów na stronach do formatu WebP, możliwość wykonywania i odtwarzania kopii zapasowych danych oraz usługę CDN zintegrowaną z hostingiem. Zapewnimy im również ochronę domen za pomocą DNSSEC czy też zabezpieczenie poczty dzięki SPF, DKIM i DMARC. Lista jest oczywiście znacznie dłuższa. Dobre usługi bronią się same.

Za granicą będziecie działać pod wspomnianą marką netart.com. Skąd pomysł na taką nazwę? Co ma wyrażać i jakie skojarzenia budzić?

To właśnie od nazwy NetArt rozpoczęliśmy działalność w 1997 roku. Można ją przetłumaczyć jako "sztuka sieci". Jej geneza wiąże się z pomysłem Piotra Nowaka, założyciela nazwa.pl, który chciał w niej zawrzeć połączenie technicznej części funkcjonowania Internetu z wyświetlanymi za pomocą pierwszych przeglądarek elementami graficznymi. Wykorzystanie netart.com w zagranicznej ekspansji jest czymś naturalnym i stanowi piękne nawiązanie do naszej tradycji. Poza tym, sama domena netart.com będzie łatwa do zapamiętania dla anglojęzycznych klientów.

Zamierzacie rywalizować produktowo z największymi globalnymi graczami. Co stanowi Waszą przewagę konkurencyjną?

Większość firm hostingowych świadczy hosting na bazie chmury, podczas gdy nasze usługi same w sobie są chmurą. To oznacza, że potencjalne obciążenie na stronie użytkownika CloudHostingu jest błyskawicznie rozkładane pomiędzy wolnymi zasobami w całym klastrze współpracujących ze sobą serwerów. Dzięki temu witryny naszych klientów działają zawsze płynnie, z maksymalną możliwą szybkością. Gdy porównamy usługi nazwa.pl z ofertą globalnych podmiotów z branży IT, to okazuje się, że już teraz wyprzedzamy technologicznie zachodnią konkurencję.

Jakie usługi będziecie oferować na zagranicznych rynkach? Jak będą działać? Jakie rozwiązania technologiczne w nich zastosowaliście? Jakie metody płatności oferujecie? Jakie języki będą obsługiwane?

Podobnie jak w Polsce, również za granicą będziemy oferować wyłącznie usługi z segmentu premium. Oprócz wcześniej wymienionych udogodnień klienci netart.com na pewno skorzystają także z dostępu do naszej sieci Content Delivery Network, która skraca czas otwierania strony WWW z każdego miejsca na świecie i poprawia pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Sam CloudHosting będzie oferowany w tradycyjnej formie abonamentowej lub w elastycznym Modelu za Użycie, w którym klienci zapłacą tylko za rzeczywiście wykorzystane zasoby. Jeśli chodzi o języki, na początku oprócz angielskiego planujemy również obsługiwać klientów mówiących po niemiecku.

Jaka jest Wasza grupa docelowa i czemu właśnie taka?

Ofertę kierujemy do klientów, którzy szukają nowoczesnych, wszechstronnych i bezpiecznych usług, jak również wsparcia technicznego dostępnego przez całą dobę. Zachodni użytkownicy wiedzą, że dzisiaj wygrywa się dzięki przewadze technologicznej. Mają świadomość, że benefity wynikające z użytkowania rozwiązań segmentu premium dalece przewyższają koszty ich eksploatowania. Dlatego dbamy o rozwój naszej oferty, zatrudniamy najlepszych specjalistów z branży i inwestujemy w nowoczesną infrastrukturę. Stawiamy na świadomych użytkowników, ponieważ wysoka jakość jest tym, z czym chcemy być nadal kojarzeni. Od teraz nie tylko w Polsce, lecz także za granicą.

Materiał powstał przy współpracy z marką Nazwa.pl
Wybrane dla Ciebie
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X