Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

Netflix dostał potężny cios na giełdzie. Kurs spółki się załamał

Podziel się:

Takich spadków Netflix na giełdzie dawno nie widział. Akcje firmy potaniały w środę o ponad 30 proc. - to reakcja inwestorów na wyniki, w których gigant pokazał pierwszy od ponad 10 lat spadek liczby abonentów. Spółka spodziewa się dalszego ich spadku w drugim kwartale. W pierwszym kwartale 2022 roku liczba abonentów usług Netflix spadła o 200 tys. Analitycy spodziewali się, że przybędzie 2,73 mln abonentów.

Netflix dostał potężny cios na giełdzie. Kurs spółki się załamał
Netflix po raz pierwszy od ponad 10 lat odnotował kwartalny spadek liczby abonentów (GETTY, SOPA Images)

Netflix wcześniej spodziewał się, że pozyska w pierwszym kwartale 2,5 mln nowych abonentów netto. Platforma poinformowała, że zawieszenie działalności w Rosji spowodowało odpływ 700 tys. subskrybentów. Wyłączając ten efekt, spółce przybyłoby netto 500 tys. nowych klientów.

Netflix prognozuje, że w drugim kwartale 2022 roku liczba abonentów ponownie spadnie, tym razem o 2 mln.

Inwestorzy na te wyniki zareagowali paniczną wręcz ucieczką od Netfliksa. Kurs spółki już w handlu przedsesyjnym spadał o ok. 20 proc., a potem - w ciągu dnia - wartość akcji giganta spadła łącznie o 36 proc. do godziny 20.00 polskiego czasu. Jeśli sytuacja się nie zmieni, a chwilowo nic na to nie wskazuje, to prawdopodobnie będzie to największy spadek kursu Netfliksa od dekady.

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Zobacz także: Bilion złotych Morawieckiego. To realna skala potrzeb

Zysk Netflix na akcję w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniósł 3,53 USD, podczas gdy analitycy szacowali go na 2,89 USD.

Przychody spółki wyniosły 7,78 mld USD wobec 7,93 mld USD konsensusu.

Netflix będzie walczyć z dzieleniem się hasłami do kont

W opinii przedstawicieli Netflix, za stagnację w liczbie abonentów, oprócz wojny w Ukrainie i sankcji nałożonych na Rosję, odpowiada też rosnąca konkurencja tradycyjnych firm rozrywkowych, które wprowadziły ostatnio usługi streamingowe, a także dzielenie się hasłem przez większą liczbę abonentów.

Firma ma 222 mln płacących abonentów, ale szacuje, że dodatkowo 100 mln gospodarstw domowych korzysta ze współdzielenia hasłem dostępu, z czym spółka próbuje od dłuższego czasu walczyć.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP