Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nowe technologie jako wsparcie dla małego biznesu

2
Podziel się:

Coraz częściej zdobycie konkurencyjnej przewagi na rynku wiąże się z wdrażaniem nowych technologii, które zwiększają efektywność pracy i ułatwiają osiąganie celów biznesowych. Dotyczy to nie tylko dużych czy średnich firm, ale również mikrofirm. To pokazuje, że technologia stała się ważnym wsparciem dla przedsiębiorców.

Nowe technologie jako wsparcie dla małego biznesu

Coraz częściej zdobycie konkurencyjnej przewagi na rynku wiąże się z wdrażaniem nowych technologii, które zwiększają efektywność pracy i ułatwiają osiąganie celów biznesowych. Dotyczy to nie tylko dużych czy średnich firm, ale również mikrofirm. To pokazuje, że technologia stała się ważnym wsparciem dla przedsiębiorców.

Jak wynika z raportu „Nowoczesne IT w MŚP 2016”, przygotowanego przez firmę badawczą Ipsos MORI, aż 74% małych i średnich przedsiębiorców jest przekonanych, że wprowadzanie innowacji technologicznych wzmacnia konkurencyjność firmy na rynku. Z kolei 80% przedstawicieli małych firm twierdzi, że innowacje pomagają w rozwoju nowych produktów i usług, których oczekują klienci; 77% badanych wskazuje również na poprawę efektywności biznesowej dzięki wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań teleinformatycznych i otwarciu się na nowe sposoby dotarcia do klienta. Trudno dziś wyobrazić sobie funkcjonowanie firmy bez dostępu do internetu czy telefonu. Do tego warto pamiętać o nowych możliwościach, jakie otwierają się przed przedsiębiorcami w związku z dostępem do usług chmurowych. Tego rodzaju rozwiązania stają się coraz tańsze i są dostępne nawet dla mikrofirm. Warto jednak z dużą rozwagą wybierać oferty dostawców usług dla biznesu.

Cyfrowe usługi dla biznesu – na co zwracać uwagę?

Na rynku można znaleźć wiele ofert usług cyfrowych dla biznesu, dlatego przedsiębiorca powinien wiedzieć, na jakie aspekty zwracać szczególną uwagę, analizując propozycje różnych usługodawców. Technologie teleinformacyjne, a przede wszystkim szybki internet, to stałe elementy, z których muszą korzystać przedsiębiorstwa różnych sektorów w celu zapewnienia sobie konkurencyjności. Dlatego najważniejszym kryterium służącym za podstawę wyboru usług cyfrowych powinna być prędkość wysyłania i pobierania danych. W celu porównania zdywersyfikowanych ofert można w tym obszarze korzystać ze specjalistycznych rankingów, takich jak np. Speedtest (test szybkości internetu). Trzeba również dokonać oceny funkcjonalności urządzeń, dostępnych w infrastrukturze przedsiębiorstwa (zarówno własnych, jak i dzierżawionych) oraz sprawdzić, czy zapewniają one optymalne wykorzystanie usług sieciowych. Istotne są także kwestie związane z bezpieczeństwem. Dostawcy muszą zapewniać wysoki stopień zabezpieczenia danych firmowych, zarówno
przed cyberatakami, jak i usterkami technicznymi. Najlepiej więc wybrać takiego kooperanta, który podpisze umowę o gwarantowanym poziomie świadczenia usług (SLA - Service Level Agreement), wtedy przedsiębiorca będzie mógł skutecznie egzekwować swoje prawa w zakresie jakości rozwiązań technologicznych.

Ważnym elementem dokonywanej przez nas analizy jest sfera finansowa. Należy sprawdzić, czy proponowana przez usługodawcę cena będzie rzeczywiście stała przez cały okres trwania umowy i nie ulegnie zmianie za kilka miesięcy. Niektóre firmy proponują bowiem okres promocyjny, po którym koszty usług radykalnie wzrastają. W prezentowanych ofertach często znajduje się też zapis o okresie testowym, w ramach którego za darmo możemy wypróbować jakość wybranych usług. Warto wówczas sprawdzić, czy odpowiadają one potrzebom naszej firmy.

W celu optymalizacji kosztów należy także poszukiwać dostawców, którzy proponują kompleksowe usługi w pakietach, obejmujących szybki internet, telefon i usługi chmurowe, a czasem nawet telewizję, takich jak UPC Biznes. Korzystając z tej opcji, można najskuteczniej obniżyć poziom naszych wydatków, a jednocześnie zachować wysoką jakość świadczonych usług.

Czy rzeczywiście małe przedsiębiorstwa potrzebują takich technologii, jak szybki internet i usługi w modelu chmurowym? Jeśli mają zamiar się rozwijać i budować przewagę konkurencyjną w biznesie, odpowiedź może być tylko jedna – tak! Potencjał takich rozwiązań technologicznych jest ogromny.

Firma podłączona do sieci to nowe możliwości

Wydawać by się mogło, że o korzyściach posiadania łącza internetowego nie trzeba nikogo przekonywać. Okazuje się jednak, że 10% polskich przedsiębiorstw w ogóle nie korzysta z sieci. Co ciekawe, najgorzej pod tym względem wypadają średnie firmy – 7,5% z nich nie posiada dostępu do internetu – nieco lepiej natomiast prezentują się te najmniejsze, tu tylko 6,3% z nich nie korzysta z sieci na co dzień.

- Bez tego rodzaju otwarcia się na świat trudno w ogóle myśleć o konkurowaniu na współczesnym rynku w większości branż. Bycie on-line jest już nie tyle innowacją, co koniecznością, dzięki której nawet mała firma może prowadzić szybką i wygodną komunikację z klientami i kontrahentami za pomocą poczty e-mail lub komunikatorów. Dostęp do sieci to także możliwość korzystania z nowoczesnych usług, które pozwalają na podniesienie efektywności pracy i zwiększenie elastyczności działań. Przykładem mogą być usługi chmurowe UPC Biznes – wyjaśnia Mariusz Kasprzak, B2B Product Manager z UPC Polska.

W Polsce już 30% firm korzysta z cloud computingu, a 77% z nich przyznaje, że pozwala on na znaczące podniesienie efektywności pracy. Takie usługi w modelu cloud, jak np. Microsoft Office 365 czy wirtualny dysk OneDrive, zapewniają ogromną mobilność i dostęp do firmowych danych z dowolnego miejsca na świecie, wszędzie tam, gdzie mamy internet. Rozwiązanie tego typu umożliwia pracę nad dokumentami nawet kilku osobom przebywającym w różnych lokalizacjach. Ważne jest również to, że przedsiębiorca nie musi ponosić kosztów budowy własnej infrastruktury IT i uzyskuje dostęp do oprogramowania, które w innym modelu mogłoby być dla niego niedostępne ze względu na wysoki koszt licencji.

Nowoczesne technologie są obecnie istotnym wsparciem dla firm w osiąganiu przez nie celów biznesowych. Internet i usługi on-line otwierają nowe możliwości przed przedsiębiorcami, usprawniają ich pracę, podnoszą efektywność, ułatwiają komunikację i pomagają spełniać wciąż rosnące wymagania klientów.

wiadomości
gospodarka
e-biznes
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany
KOMENTARZE
(2)
Glorian
4 lata temu
"Okazuje się jednak, że 10% polskich przedsiębiorstw w ogóle nie korzysta z sieci." - to zdanie zaskoczyło mnie chyba najbardziej. Być może dlatego, że uważam technologie za niezbędny element rozwoju. Aż dziw bierze, że dana firma nie ma swojej domeny, a co dopiero że nie korzysta regularnie z sieci. Ciężko mówić w pewnym momencie o rozwoju takiego przedsiębiorstwa, bo XXI wiek daje dość jasne wytyczne co do tego elementu. Prawda jest taka, że obecnie przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z technologiami. Pamiętam jak wdrażaliśmy w firmie system ax-dynamics, traktowaliśmy go właśnie jako szansę. Z perspektywy czasu wiem, że bez takich rozwiązań nigdy nie zrobilibyśmy kolejnych kroków. Także firmy, które nie korzystają z sieci powinny prześledzić konkurencje i zastanowić się czy dla progresu nie będzie to jednak konieczna "nowość". :)
Marek
7 lat temu
Zawsze można skorzystać z możliwości konsolidacji zobowiązań firmowych kredyty-konsolidacyjne.najlepszeporownanie.pl/artykuly/konsolidacja-walka-z-zadluzeniem.php jest to jakieś rozwiązanie w ciężkiej sytuacji.