Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Niemcy chcą mieć nowy terminal LNG. Ma być największy na świecie

51
Podziel się:

Niemcy poinformowali o planie stworzenia nowego hubu LNG koło Rugii. Jak informuje Ośrodek Studiów Wschodnich nowa jednostka, ma być podpięta do specjalnej morskiej platformy, która powstałaby na Bałtyku. Platforma zostanie podłączona do gazowej sieci przesyłowej w okolicach Lubmina.

Niemcy chcą mieć nowy terminal LNG. Ma być największy na świecie
Kanclerz Niemiec Olaf Scholz otwiera niemiecki terminal LNG na Morzu Bałtyckim (Getty, © 2023 Bloomberg Finance LP)

Minister gospodarki Meklemburgii-Pomorza Przedniego Reinhard Meyer przedstawił plany dotyczące budowy infrastruktury potrzebnej do uruchomienia kolejnego pływającego terminalu LNG.

Nowy terminal LNG koło Rugii

Ośrodek Studiów Wschodnich informuje, że za przedsięwzięciem stoi spółka RWE, która wspólnie z norweską firmą Stena Power ma być operatorem terminalu.

"Meyer poinformował, że w odróżnieniu od pozostałych projektów FSRU w Niemczech nowa jednostka ma nie przebywać na nabrzeżu lub w porcie, lecz być podpięta do specjalnej morskiej platformy, która powstałaby na Bałtyku, ok. 5–6 km na wschód od Rugii. Platforma miałaby z kolei zostać podłączona do gazowej sieci przesyłowej w okolicach Lubmina liczącym blisko 40 km podmorskim gazociągiem ułożonym wzdłuż istniejących nitek rurociągów Nord Stream" - informuje OSW.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Wydobycie gazu w Polsce. Będą kolejne nowe złoża? "Trzeba iść w kierunku dekarbonizacji"

Planowany hub morski obejmuje w sumie dwie platformy. W sumie moc regazyfikacyjna miałaby wynieść nawet 38 mld m3. Prace budowlane w Zatoce Greifswaldzkiej mają się rozpocząć się najwcześniej w połowie maja.

Ośrodek Studiów Wschodnich zauważa, że plany stworzenia hubu w pobliżu Rugii wzbudziły spore kontrowersje.

"Kwestionuje się m.in. skalę przedsięwzięcia – podana do wiadomości maksymalna moc regazyfikacyjna 38 mld m3 rocznie czyniłaby z niego największy terminal do odbioru LNG na świecie. Szereg miejscowych ekspertów podaje w wątpliwość aż tak daleko idące zapotrzebowanie państwa na infrastrukturę do sprowadzania gazu skroplonego, wziąwszy pod uwagę pozostałe istniejące już i planowane w Niemczech projekty gazoportów" - pisze w swoim komentarzu Michał Kędzierski z OSW.

Niemcy realizują nową strategię

Na początku tego roku Niemcy oddali do użytku drugi pływający terminal LNG. Pierwszy zbudowali zaledwie w 200 dni.

Terminal pozwoli Niemcom rocznie importować 5,2 mld m sześc. gazu. Pierwszy transport przypłynął z Egiptu.

Gazoporty są jedną z kluczowych strategii obronnych Europy przed podbijaniem cen gazu przez Rosję.

Niemcy to jeden z największych konsumentów gazu w Europie, zużywają ok. 1/4 tego, co cała UE. Plan Scholtza jest ambitny. Zakłada, że w ciągu najbliższych czterech lat ma powstać aż pięć państwowych terminali LNG obsługujących specjalne jednostki regazyfikujące. Do tego niemieckie ministerstwo gospodarki bierze pod uwagę dwie jednostki prywatne.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(51)
oloach
7 miesięcy temu
Brak rzetelnego opisu wpływu na środowisko, do którego jest odniesienie w tekście artykułu. Wygląda na celową MANIPULACJĘ.
Adam
7 miesięcy temu
Niemcy nie mieli wyboru bo nie mieli jak dostarczyć gazu, ale masz rację że procedury biurokratyczne w Polsce są długie.
aaas
rok temu
Niemcy wybudowali terminal w 200 dni tyle ile w Polsce potrzeba na otwarcie ogródka gastronomicznego na sezon 2023 przed kawiarnią w Krakowie łącznie ze wszystkimi pozwoleniami opiniami , tak u nas dba się aby klienci czuli się bezpieczni pijąc kawe w lecie
alibaba
rok temu
Wielkie Niemcy pracują a w POlsce już 2 lata dochodzą czy Brejza był POdsłuchiwany
FITFOR
rok temu
A gdzie Fit50? przy spaleniu takiej ilości gazu powstają gigantyczne ilości CO2.
...
Następna strona