Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Nikt nie chce latać rosyjskimi samolotami. Na ich sprzedaż Iranowi nie zgadzają się z kolei Amerykanie

126
Podziel się:

Belgijskie linie Brussels Airlines właśnie zrezygnowały z dalszego korzystania z rosyjskich samolotów Superjet 100. Ten pierwszy rosyjski samolot pasażerski zaprojektowany i wyprodukowany po upadku Związku Radzieckiego nie ma szczęścia.

Rosyjski samolot Superjet 100 latający dla Brussels Airlines, na krakowskich Balicach
Rosyjski samolot Superjet 100 latający dla Brussels Airlines, na krakowskich Balicach (East News, Michal Adamowski/REPORTER)

Rosjanie chcieli podbić europejskie niebo maszynami Superjet 100. To pierwszy rosyjski samolot pasażerski zaprojektowany i wyprodukowany po upadku Związku Radzieckiego. Sukcesu jednak nie ma. Belgijski przewoźnik CityJet, który korzystał z siedmiu maszyn, zrezygnował z nich z powodu częstych awarii zrezygnowano z powodu częstych awarii i bardzo słabo rozwiniętej sieci serwisowej.

Jak podsumowuje serwis informacyjny RMF FM, samoloty bardzo dużo czasu spędzały uziemione czekając na części zamienne.

Brexit. Jak rząd chce pomóc polskim firmom

Nie uda się też sprzedać nowych maszyn Iranowi. Pomysł taki spotkał się ze sprzeciwem Amerykanów, a to dlatego, że 22 procent części w tym samolocie pochodzi z USA.

Aby nie musieć uzależniać decyzji biznesowych od Stanów, władze nakazały, zmniejszyć udział importowanych części. Zadanie karkołomne, gdy wziąć pod uwagę, że rosyjska maszyna jest zresztą w 70 proc. produkowana z części pochodzących z importu.

Na kontynuowanie produkcji i ulepszanie samolotu Kreml zgodził się na wypłatę blisko 10 miliardów rubli dotacji, to około 150 milionów dolarów (570 000 000 złotych), informuje RMF FM.

Przeznaczono też 85 miliardów rubli na skonstruowanie krótszej wersji samolotu. Rosja liczy na sprzedaż maszyn w krajach Ameryki Południowej i Azji.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(126)
Co słychać i ...
5 lata temu
Za to jankeskie są dobre bo się rozlatują w powietrzu lub w oceanach.
Rys
5 lata temu
Niezła ta podróbka Boeinga, że aż 22% części oryginalnych pasuje. Choć to pewnie te części których planów nie ukradli albo nie są w stanie samemu wykonać ze względu na ich zaawansowanie technologiczne.
zaw345
5 lata temu
Czołgi też im zwrócili.....nikt ich nie lubi i dla tego są tacy okrutni.Może trzeba ich przytulić ?
lak
5 lata temu
monopol Boeinga to kwestia czasu. Airbus powoli się kurczy (w Anglii właśnie zamykają gigantyczne zakłady), rosjanie nie radzą sobie z infrastrukturą serwisową dla swoich maszyn. Jeżeli Musk nie wypuści jakiegoś konkurenta, to Boeing będzie jak Windows i Google.
dwawa
5 lata temu
Amerykanie kazali zrezygnować to rezygnują, przecież to znamy.
...
Następna strona