Nowa mobilność to niskie raty

Nowe, proste narzędzia finansowe w motoryzacji kuszą klientów niższymi kosztami przy wyższym standardzie samochodów. Jak to możliwe? Samochód użytkuje się przez kilka lat, a następnie oddaje.

Obraz
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

Jeszcze kilka lat temu Polacy preferowali dobrze im znane sposoby finansowania zakupu samochodu. Klasyczny kredyt i leasing – bo o nich mowa – sprawiały, że wielu klientów salonów samochodowych decydowało się na bolesny kompromis, rezygnując z lepszego wyposażenia czy nowych modeli w imię niższych rat. Do tego starali się oni wybrać jak najbardziej typowe, popularne modele, tak by nie mieć problemów ze sprzedażą auta po kilku latach. Dziś, u progu elektromobilnej rewolucji, takie podejście odchodzi do lamusa. Nad Wisłą zadomowiły się bowiem rozwiązania, dzięki którym Polacy jeżdżą lepszymi samochodami, spełniającymi ich aspiracje. A jednocześnie płacą przy tym niskie raty. Jak to możliwe?

- Ponad pięć lat temu, na polskim rynku pojawiły się nietypowe oferty sprzedaży nowych samochodów. Tu prym wiodły marki aut z Grupy Volkswagen, obecnie niemal każdy liczący się na rynku producent samochodów ma już w ofercie kredyt i leasing z niskimi ratami – tłumaczy Daria Zielaskiewicz, dyrektor marketingu i brand managementu w Volkswagen Financial Services (VWFS).

Napęd z matematyki

Zdaniem ekspertki z VWFS, polscy klienci są nastawieni na mobilność i gotowi na mobilne rozwiązania – widać to choćby w sposobie w jaki podchodzą do zakupu samochodu. Posiadanie przestało być dla nich punktem obowiązkowym, ważniejsze stało się użytkowanie i prostota oferty finansowania. To właśnie cechy charakterystyczne kredytu i leasingu z niskimi ratami. Na czym dokładnie polega takie finansowanie?

- Cechą charakterystyczną tego typu finansowania są niskie miesięczne raty. Nieraz są one nawet dwukrotnie niższe niż w przypadku klasycznych produktów kredytowych czy leasingowych – zaznacza Daria Zielaskiewicz.

Tu w grę nie wchodzą żadne promocje czy granty a zwykła matematyka. Przy klasycznym kredycie mamy bowiem obowiązek spłacić w ratach całą cenę pojazdu - stąd rozłożone na raty 50 czy 100 tys. zł przekłada się na dosyć wysokie, comiesięczne obciążenia. Przy finansowaniu z niskimi ratami sytuacja jest zgoła inna – spłacamy tylko część ceny, odpowiadającą spodziewanej utracie wartości auta w okresie umowy. Każda z marek samochodowych Grupy Volkswagen obok klasycznych produktów oferuje również te z niskimi ratami, przygotowane przez Volkswagen Financial Services.

Bez zmartwień

- W nowych modelach finansowania, płacimy tylko niejako za „użytkowanie” naszego auta, a nie za całą jego wartość. O dalszym losie samochodu decydujemy po kilkuletnim okresie kredytu czy leasingu. Kluczowe jest to, że kwestia wartości auta na koniec umowy i jego odsprzedaży kolejnemu użytkownikowi nie spędza już snu z powiek klientom czy zarządcom flot. Samochód można po prostu oddać. – mówi ekspertka z VWFS.

Te cechy są bardzo istotne także w perspektywie wejścia na rynek modeli napędzanych silnikami elektrycznymi, gdzie – z racji szybkiego postępu technologicznego i zmian w technologii bateryjnej – ich wartość po kilku latach z punktu widzenia użytkownika może być trudna do oszacowania. Tymczasem kredyt lub leasing z niskimi ratami dają możliwość zamiany naszego elektrycznego pojazdu na nowy model, również w niskich ratach. Jednym z pierwszych testów takiego e-finansowania będą produkty leasingowe Volkswagen Financial Services dla modelu Volkswagen ID.3, którego polska premiera przypada 9 października br. podczas Impact mobility Revolution’19 w Katowicach.

Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują