Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Nowy rozkład jazdy. Rekord na ważnej trasie ma zostać pobity

10
Podziel się:

W niedzielę weszła w życie zmiana kolejowego rozkładu jazdy, w którym m.in. skróci się czas przejazdu z Warszawy do Zakopanego – podróż potrwa 4 godz. 44 min - poinformowały Polskie Linie Kolejowe. Przed korektą najszybsze pociągi pokonywały tę trasę w 4 godz. 53 min.

Nowy rozkład jazdy. Rekord na ważnej trasie ma zostać pobity
Korekta kolejowego rozkładu jazdy, krótszy przejazd z Warszawy do Zakopanego (Adobe Stock, MOZCO Mat Szymański)

PKP PLK poinformowały też, że z Krakowa do Zakopanego najszybszy pociąg pojedzie w 2 godz. 17 min, a z Zakopanego do Krakowa w 2 godz.14 min.

Zmiany na kolei

Od marcowej korekty trasę z Krakowa do Trójmiasta najszybszy pociąg pokona w 4 godz. 52 min, z Warszawy do Gdańska w 2 godz. 29 min, z Warszawy do Poznania w 2 godz. 29 min, z Lublina do Warszawy w 1 godz. 45 min, a z Bydgoszczy do Warszawy w 2 godz. 56 min.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Wielka ściema" w innowacjach. Wystarczyło mieć pomysł na startup. Jakub Dwernicki -Biznes Klasa #20

W komunikacie przypomniano, że PKP PLK zakończyły prace związane z budową tzw. bajpasu kartuskiego, czyli przygotowaniem łącznie 15 km linii kolejowych nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki – Stara Piła oraz nr 229 na odcinku Stara Piła – Glincz. Od 10 marca będzie to alternatywna trasa łącząca Kartuzy z Gdańskiem, która po rozpoczęciu modernizacji linii nr 201 Bydgoszcz – Trójmiasto będzie pełnić rolę trasy objazdowej na czas zamknięć torowych.

Bajpasem kartuskim przejedzie 6 par pociągów w ciągu doby. Średni czas przejazdu z Kartuz do Gdańska Wrzeszcza wyniesie około 50 minut. W ramach projektu PKP PLK przebudowały perony na stacjach i przystankach Gdańsk Kokoszki, Leźno, Stara Piła i Żukowo Zachodnie.

Nowe przystanki PKP

Zarządca kolejowej infrastruktury poinformował też, że w woj. zachodniopomorskim pociągi zatrzymają się na nowych przystankach w Kołobrzegu, Świdwinie i Goleniowie. Przystanki Kołobrzeg Radzikowo i Świdwin Zamek powstały w ramach "Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025", natomiast przystanek Goleniów Park Przemysłowy powstał w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

W woj. łódzkim pasażerowie wsiądą do pociągów z nowego przystanku Stare Grudze na trasie Łódź – Łowicz, który zastąpi przystanek Grudze. Nowy, wyższy peron jest zlokalizowany bliżej przejazdu kolejowo-drogowego. Dzięki tej zmianie mieszkańcy będą mieli lepszy dostęp do kolei. Dotychczas pociągi zatrzymywały się kilkaset metrów dalej.

Z kolei w woj. pomorskim lepszy dostęp do kolei zapewni nowy przystanek Otomino na trasie Gdańsk – Kartuzy (tzw. bajpas kartuski), pomiędzy stacjami Stara Piła i Żukowo Zachodnie. Lokalizacja obiektu w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego zapewni łatwy dostęp do pociągów w kierunku Trójmiasta, Żukowa i Kartuz.

Jak poinformowały PKP PLK, w woj. wielkopolskim w marcowej korekcie do dyspozycji pasażerów będzie nowy przystanek Patrzyków między Kramskiem, a Koninem na linii Warszawa – Poznań. Przystanek został zbudowany ze środków "Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025".

W woj. małopolskim oddany do użytku zostanie kolejny peron (nr 1) na nowym przystanku Nowy Sącz Gorzków oraz przejście podziemne, umożliwiające bezpieczne dojście do pociągu.

Korekta rozkładu jazdy będzie obowiązywała do 9 czerwca tego roku.

PKP PLK, zarządca kolejowej infrastruktury, jest odpowiedzialny za układanie rozkładu jazdy dla pociągów pasażerskich, towarowych oraz specjalnych. Rozkład powstaje na zamówienie i według wytycznych przewoźników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
Polak
9 miesięcy temu
Samochody x2 droższe niż 3 lata temu, paliwo drogie, historia zatacza koło i będzie jak za komuny, wszyscy pociągami, autobusami, tramwajami, bo tylko bogatego będzie stać na samochód, a wynagrodzenia zwykłych ludzi na etacie wystarcza tylko na podstawowe opłaty i produkty spożywcze, a dzieci będzie jeszcze o połowę mniej. Tego chce Unia dla swoich obywateli, cofnięcia się w rozwoju, biedy I depopulacji. Tymczasem reszta świata będzie rozwijać jak Europa w poprzednim wieku i chińczyk będzie się śmiał, że Polak robi za miskę ziemniaków i będzie przyjeżdżał pozwiedzać skansen. Europa popełnia masowe samobójstwo, największy jej wróg nią rządzi, a ludobójstwo i niewolnictwo zasłaniają klimatem i emisja CO2, bo to lepiej brzmi niż masowe mordę, wyludnianie i doprowadzanie nie zamoznych do biedy. UE zachowuje się jak III rzesza wobec okupowanych krajów, skąd taka nienawiść do zwykłych ludzi?
Jakub The Pol...
9 miesięcy temu
2024 rok i takie predkosci...masakra
Ile razy?
9 miesięcy temu
Chwileczkę. Jestem pokoleniem PRL, mieszkającym w małej muejscowości, który przechodził złodziejską transformację ustrojową krótko po ukończeniu szkoły średniej. Widziałam likwidację i niszczenie zakładów pracy, niszczenie transportu publicznego, niszczenie ziem i dobra narodowego począwszy od pomników przez budynki kultury, szkół, dworców i jej infrastruktury. Itd. Gdy ta zmiana nadeszła i wielu ludzi zostało oszukanych przy tych przemianach, rządy zaczęły z pieniędzy tych ludzi po wielu latach ponownie stopniowo odzyskiwać, budować, odnawiać majątek narodowy który wcześniej wyprzedali, zniszczyli itd. W PRL była dobrze rozwinięty transport publiczny. Były autobusy PKS i pociągi PKP które dojeżdżały do każdegej tzw dziury nie raz dziennie a kilka razy i te dojazdy się zwiększały a nie kurczyły. Niszczyć jest łatwo, ale odbudować trudno. Dlaczego ponownie emeryt ma finansować coś co już dawno wybudował?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
realista
9 miesięcy temu
noo... całe dziewięć minut szybciej, to nawet kawy nie zdążę wypić. ŻENADA, gdyby to była no powiedzmy godzina, to byłoby się czym chwalić, a tak... to nie wiem czy się śmiać czy płakać
Jan
9 miesięcy temu
Z Warszawy do poznania 2godz. 29 minut? no to sprawdzimy w rozkładzie który to pociąg.
W kosmos
9 miesięcy temu
też latamy. Tylko, co z tego ma przeciętny obywatel? To że zostanie kosmicznie wydojony? Nie piszcie o technologii bo do niej dostęp ma mały procent ludzi ze względu na zarobki lub kolejki i wiek (służba zdrowia).
Ile razy?
9 miesięcy temu
Chwileczkę. Jestem pokoleniem PRL, mieszkającym w małej muejscowości, który przechodził złodziejską transformację ustrojową krótko po ukończeniu szkoły średniej. Widziałam likwidację i niszczenie zakładów pracy, niszczenie transportu publicznego, niszczenie ziem i dobra narodowego począwszy od pomników przez budynki kultury, szkół, dworców i jej infrastruktury. Itd. Gdy ta zmiana nadeszła i wielu ludzi zostało oszukanych przy tych przemianach, rządy zaczęły z pieniędzy tych ludzi po wielu latach ponownie stopniowo odzyskiwać, budować, odnawiać majątek narodowy który wcześniej wyprzedali, zniszczyli itd. W PRL była dobrze rozwinięty transport publiczny. Były autobusy PKS i pociągi PKP które dojeżdżały do każdegej tzw dziury nie raz dziennie a kilka razy i te dojazdy się zwiększały a nie kurczyły. Niszczyć jest łatwo, ale odbudować trudno. Dlaczego ponownie emeryt ma finansować coś co już dawno wybudował?
Stach
9 miesięcy temu
Od kilkunastu lat latem wyjeżdżam do Zakopanego ale ani razu nie zdarzyło aby pociąg przyjechał punktualnie. Zdarzało się , że pociąg potrafił się spóźnić 4 godzny więc te parę minut to nic. Wystarczyło by aby tylko się nie spóźniały pociągi co w Polsce chyba jest nie możliwe bo wszyscy kolejarze pasażerów mają gdzieś.