Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Plaga zerwanych umów na budowę dróg i remonty kolejowe. "Kontrakty przestały być opłacalne"

Kilkanaście dużych inwestycji drogowych i kolejowych może się poważnie opóźnić, ponieważ umowy albo już zostały zerwane, albo grozi im zerwanie. - Ceny materiałów wzrosły, a kontrakty tego nie odzwierciedlają, stały się więc nieopłacalne. Wykonawcy schodzą z budów, trzeba rozpisać nowe przetargi. Tracimy czas i pieniądze, bo wartość nowych kontraktów rośnie o 40 -90 proc. - wskazuje w programie "Money.To się liczy" Łukasz Kozłowski, główny ekonomista Federacji Przedsiębiorców Polskich. W starszych umowach między wykonawcami a GDDKiA nie ma możliwości waloryzowania wartości umowy ze względu na wzrost cen materiałów. Zdaniem Kozłowskiego to powoduje, że w efekcie państwo zapłaci jeszcze więcej. - Waloryzacja kontraktów to koszt 2-2,5 mld zł, przy czym część środków wróci do budżetu państwa, więc finalnie może to być poniżej 2 mld zł. Natomiast koszt zaniechania tej waloryzacji to 4-5 mld zł, a w skrajnym przypadku nawet 10 mld zł - wskazuje ekonomista....

rozwiń
KOMENTARZE
(32)
Adhinks
5 lata temu
Stabilność państwa to stabilność firm a tu mamy w ostatnich dwóch lub nawet trzech latach do czynienia ze stałymi wzrostami cen począwszy od wynagrodzeń skończywszy na materiałach i jak tu przewidzieć co będzie za dwa lata a kontrakt musisz dziś podpisać !
DD
5 lata temu
Ludzie kompletnie nie wiedza jak funkcjonuje te umowy. Nie wystarczy czytać WP i ogladac TVN.
Aro
5 lata temu
To jest zmowa. Sabotaż firm. Kto za tym stoi można sie domyslec. Dobra kalkulacja robót uwzględnia podwyżki kosztów wcześniej.
PP
5 lata temu
Poczekajmy jak Najwyższa Izba Kontroli pod wodzą kryształowego Banasia sprawdzi te kontrakty. Przy okazji parę nowych kamienic mu wpadnie za przymknięcie oka.
veto
5 lata temu
Za jakich rządów z budowy dróg zeszli Chińczycy? Zapłacili kary? PO wcy nic w tej sprawie nie zrobili.
...
Następna strona