Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
KB
|

Płot na granicy z Białorusią. Wojsko zdewastowało drogi. Koszt napraw to pół miliarda złotych

343
Podziel się:

Oszacowanie kosztów napraw lokalnych dróg przy granicy z Białorusią będzie możliwe, dopiero gdy powstanie zapora – podkreślił w środę w Sejmie wiceszef MSWiA Błażej Poboży. Samorządy szacują straty spowodowane przez wojsko już na 545 mln zł.

Płot na granicy z Białorusią. Wojsko zdewastowało drogi. Koszt napraw to pół miliarda złotych
Zapora na granicy Polski z Białorusią będzie rozstawiona na 186 kilometrach. Artur Reszko, PAP

Dokładne oszacowanie kosztów napraw dróg przy granicy z Białorusią będzie możliwe po zakończeniu budowy zapory - poinformował w środę na sejmowej komisji wiceszef MSWiA Błażej Poboży. Jak przekazał, samorządy szacują ten koszt na 545 mln złotych.

Zapora na granicy Polski z Białorusią będzie rozstawiona na 186 kilometrach i będzie mieć 5,5 metra wysokości. Jej budowa ruszyła pod koniec stycznia.

W środę na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury posłowie wysłuchali informacji na temat dewastacji dróg samorządowych dokonywanej w związku z jej budową. Szkody wyrządzono zarówno w woj. lubelskim, jak i podlaskim.

- Oczywiście przyczyną tego może być zwiększenie ruchu pojazdów ciężkich zaangażowanych w budowę i działania na rzecz budowy zapory – uzasadnił Poboży.

Według szacunków wojewodów koszt odtworzenia tej infrastruktury to w województwie podlaskim - 408 mln zł, zaś w województwie lubelskim 137 mln zł. Razem daje to 545 mln złotych.

Poboży zaznaczył, że służby obu wojewodów nie weryfikowały tych kwot i że wydają się one zawyżone. - Mam wątpliwość, czy na tym etapie można dokonywać tak szczegółowej analizy i oceny kosztów ewentualnych napraw, bowiem ten proces dopiero się rozpoczyna - zaznaczył.

Zobacz także: Polska nieprzygotowana do konfliktu na Ukrainie. "Trudno o optymizm"

Moment, w którym jego zdaniem, będzie można dokładniej oszacować uszkodzenia, konieczność napraw, wycenę, nastąpi w momencie zakończenia budowy zapory. Podtrzymał też deklarację, że najważniejszy etap prac związanych z budową zapory zakończy się do końca czerwca.

Według wiceministra po zakończeniu działań na granicy, służby wojewodów powinny zweryfikować wnioski samorządów pod kątem tego, czy zgłoszone uszkodzenia są rzeczywiście konsekwencją prowadzonej budowy.

Dodał, że środki na odbudowę dróg mogłyby pochodzić z MON, które - jak mówił - takim funduszem dysponuje, bądź też z Ministerstwa Infrastruktury.

Analizowana jest także możliwość wsparcia z istniejących programów Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg i Polskiego Ładu.

Poboży wskazał też, że w umowach z wykonawcami budowy zapory są zapisy dotyczące naprawiania uszkodzeń powstałych w czasie robót.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(343)
kitajcew
2 miesiące temu
czy wy w tym maneju to same niekumate i z Białorusi Ile dla was jest warte życie żołnierza ochraniającego polską granicę przed żołdakami i szpiclami z kremla Autor artykułu KB powinien sobie odpowiedzieć na pytanie ile jest warte jego życie czy więcej czy mniej niż życie żołnierzy
ania
4 miesiące temu
piąta kolumna nie odpuszcza
Anna
4 miesiące temu
Boje się aby zapora na granicy z Białorusią nie okazała sie jak Linia Maginota /mogłaby odegrać nawet decydującą rolę, gdyby dochodziła do morza, broniąc całości granic Francji/ Pewność byłaby gdyby okalała Polskę wzdłuż całej granicy Czy naszą zaporę " uparci " będą mogli obejść ??????
Anna
4 miesiące temu
Ten tytuł to DNO DNA. Nawet już nie warto czytać treści. BRAWO POLSKIE WOJSKO!
Król wirus
4 miesiące temu
Ciekawe Jak drogi zniczy im Putin czy też mu wystawia rachunek? Artykuł napisany przez barana. Takiego samego jak ci z samorządów.
...
Następna strona