Polacy świetnie zrobili bank w smartfonie. Co wymyślą w przyszłości?
To nie banki z Azji czy Ameryki wyznaczają mobilne trendy. To Polacy stworzyli aplikację bankową dwukrotnie uznaną za najlepszą na świecie. Jak powinno wyglądać narzędzie, z którego korzystamy każdego dnia i jakie rozwiązania odkryjemy tam w najbliższym czasie?
Globalnymi liderami są wielkie koncerny Google i Apple. I to te dwie firmy wyznaczają obecnie mobilne trendy na całym świecie. To na ich systemach opierają się aplikacje tworzone w Ameryce, Azji czy Europie. Wśród nich są aplikacje bankowe, a wśród wielu z nich – aplikacja IKO PKO Banku Polskiego.
To narzędzie wyróżnione jako najlepsza na świecie aplikacja bankowa. IKO została bowiem dwa razy, rok po roku, uznana za najlepszą w rankingu Retail International Banker, który obejmuje 100 najlepszych według użytkowników aplikacji z całego globu. Oprócz tego rokrocznie otrzymuje wiele innych nagród, tych branżowych i tych, w których liczy się głos użytkowników.
"Cyfrowe Ewolucje" we wtorek, 13 kwietnia, godz. 13.
Premierowy odcinek obejrzysz na stronie głównej Wirtualnej Polski
Cyfrowe rewolucje. Odcinek 2
Co powinna oferować najlepsza aplikacja bankowa?
To najlepiej wie jeden z jej twórców – Michał Macierzyński, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego, który będzie gościem Wirtualnej Polski we wtorek, 13 kwietnia o godz. 13, w programie "Cyfrowe Ewolucje".
"Cyfrowe ewolucje" to cykl rozmów, w którym – razem z ekspertami PKO Banku Polskiego – zastanawiamy się nad przyszłością cyfryzacji i rozwoju usług elektronicznych, nie tylko w kontekście bankowości.
W najbliższym odcinku rozmawiamy o technologiach mobilnych, trendach widocznych obecnie na tym rynku i o tym, co aplikacja bankowa zaoferuje nam w najbliższym czasie.
Już dziś można za jej pomocą kupić walutę czy bilet na autobus, zapłacić za parking lub autostradę. Co dalej? Bilet do kina? Subskrypcje usług cyfrowych? A może coś jeszcze innego?
Mów, zamiast pisać
PKO Bank Polski już dziś wyznacza trendy w bankowości mobilnej, ale również jako jeden z pierwszych rozbudowuje możliwości korzystania z Asystenta głosowego. W połączeniu z zastosowaniem sztucznej inteligencji boty rozumieją coraz więcej poleceń i potrafią coraz lepiej na nie odpowiadać – nie tylko wykonując zlecone im zadania , ale też niebawem proponując klientowi rozwiązania dotyczące np. zarządzania budżetem.
Z aplikacją bankową już dziś możemy porozmawiać, zamiast stukania w klawiaturę. Pozostaje pytanie, czy z bankiem można rozmawiać tylko o pieniądzach?
Zapraszamy na "Cyfrowe Ewolucje" i premierowy odcinek we wtorek, 13 kwietnia, godz. 13 na stronie głównej Wirtualnej Polski.