"Cała Polska przez ostatnie 35 lat ciężko pracowała na taką okładkę nowego wydania 'The Economist'. Nasz sukces jest dostrzegany. Jesteśmy na fali. Nie można tego zmarnować" - napisał Piotr Bujak, główny ekonomista PKO BP, komentując okładkę najnowszego wydania poczytnego brytyjskiego tygodnika.
"Złoty wiek w pełnym rozkwicie"
"Złoty wiek w Polsce jest w pełnym rozkwicie, teraz z uznaniem "The Economist" - stwierdził dr hab. Marcin Piątkowski, ekonomista pracującym w New Delhi, profesorem Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. To autor bestsellera "Złoty wiek. Jak Polska została europejskim liderem wzrostu i jaka czeka ją przyszłość ".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"To dopiero początek"
"Polska na okładce 'The Economist'. Hasło 'The remarkable rise of Poland' mówi wszystko. To nie tylko sukces gospodarczy, ale też ogromny kredyt zaufania dla całego naszego rynku – finansowego, instytucjonalnego, społecznego.To dopiero początek" - skomentował na LinkedIn Tomasz Bardziłowski, prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Okładkę tę na platformie X udostępnił również premier Donald Tusk, pisząc, że "tak nas dzisiaj widzi świat".
"Wyjątkowy sukces społeczno-gospodarczy Polski jest coraz częściej dostrzegany na całym świecie, tym razem przez "The Economist. Wierzę, że ta historia sukcesu będzie kontynuowana, a Polska wkrótce dołączy do grona najbogatszych krajów świata. Istnieją ku temu wymierne powody: wysokiej jakości kapitał ludzki, korzystne położenie geograficzne, czyste i bezpieczne miasta, ambicja, silna etyka pracy i legendarna gościnność. Kluczem do sukcesu będzie edukacja na najwyższym poziomie, innowacyjność, efektywne instytucje publiczne oraz trwałe inwestycje krajowe i zagraniczne" - napisał na LinkedIn ekonomista prof. Andrzej Raszkowski.
"Czyta to dziś cały świat"
"Tacy jesteśmy! Właśnie ukazała się okładka najnowszego 'The Economist'. Jedno z kilku najważniejszych czasopism na świecie patrzy na Polskę pisząc, że nasz wzrost jest światowym fenomenem. Czyta to dziś cały świat. Magazyn tylko w wersji drukowanej ma nakład 1 miliona sztuk. Mam nadzieję, że nikt nigdy nigdzie nie będzie miał wątpliwości, że powiedzieć 'jestem z Polski', to duma. Polska zaczyna być globalną marką sama w sobie" - ocenił dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
"Najbardziej pomijana potęga" Europy. "The Economist" o Polsce
Okładkowy artykuł poświęcony jest "niezaprzeczalnemu wzrostowi znaczenia Polski". Tygodnik nazywa nasz kraj "najbardziej pomijaną potęgą militarną i ekonomiczną Europy". W artykule rozważa też, jakie mogą być konsekwencje wyniku drugiej tury wyborów prezydenckich.
"Przez ostatnie trzy dekady Polska pokazała, jak wiele kraj może osiągnąć dzięki dobrej polityce gospodarczej i integracji europejskiej. Ale jeśli wybierze twardo prawicowego prezydenta, ryzykuje, że to zaprzepaści" - napisał "The Economist" na platformie X, zapowiadając nowe wydanie tygodnika.