Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|
aktualizacja

Polska przeciwko pakietowi mobilności. "Dyskryminujące zasady"

14
Podziel się:

Polska zaskarżyła w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej pakiet mobilności - informuje Stałe Przedstawicielstwo RP przy Unii Europejskiej. Wcześniej na taki ruch zdecydowały się również inne kraje.

Polska przeciwko pakietowi mobilności. "Dyskryminujące zasady"
Pakiet mobilności od początku budził spory sprzeciw Polski w UE (money, Rafał Parczewski)

"Zasady pakietu mobilności są dyskryminujące i będą miały negatywny wpływ na rynek wewnętrzny UE oraz na środowisko" - napisało na Twitterze Stałe Przedstawicielstwo RP przy Unii Europejskiej.

Wpis to odpowiedź na ruch innych krajów, które również oprotestowały w TSUE pakiet mobilności. Wcześniej do unijnego trybunału wpłynęły skargi z Litwy, Bułgarii, Rumunii, Węgier i Malty.

Pakiet mobilności to zbiór nowych przepisów, który wyjątkowo połączył eurodeputowanych z obu stron politycznej barykady w Polsce. Przeciwko niemu protestowali zarówno posłowie z PiS, jak i ci z Koalicji Obywatelskiej.

Zobacz także: Branża transportowa obawia się nowych unijnych regulacji

W ich ocenie nowe regulacje m.in. uderzą w transport oraz sztucznie zmniejszą ich efektywność. Zmuszą też kierowców do wykonywania zbędnych przejazdów, kiedy to będą musieli powrócić do kraju siedziby firmy.

Po zmianach firmy będą bowiem musiały zorganizować swoje rozkłady jazdy, aby kierowcy w międzynarodowym transporcie towarowym mogli wracać do domu w regularnych odstępach czasu (co trzy lub cztery tygodnie w zależności od harmonogramu pracy). Nowe zapisy regulują także miejsce cotygodniowego odpoczynku kierowcy - nie można go spędzać w kabinie ciężarówki.

Istniejące limity kabotażu pozostają takie same (trzy operacje w ciągu siedmiu dni). Musi jednak upłynąć cztery dni, zanim będzie można wykonać więcej operacji kabotażowych przy użyciu tego samego pojazdu. Ciężarówki będą musiały wracać do baz co 8 tygodni.

Mimo licznych protestów, pakiet został przyjęty przez europarlament w lipcu tego roku. Teraz niektóre kraje postanowiły go zaskarżyć do TSUE.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
tO SEM JA
4 lata temu
trzeba rozróżnić poprawę warunków pracy kierowców od obniżenia konkurencyjności przewoźników ze wschodu i południa Europy, żeby przewoźnicy z Niemiec i Francji mogli w końcu zarabiać. Stara Unia dba o swoje kraje obciążając nowe dodatkowymi wymogami
maka
4 lata temu
Ciekawe, co by powiedzieli ci protestujący w imię środowiska panowie, gdyby od nich oczekiwano odpoczynku po pracy w kabinie ciężarówki...
jaro
4 lata temu
protestuje cala elita,z kierowcow zrobili NOMADOW 21 wieku.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
nie cykor
4 lata temu
jak zwykle czesi i slowacy siedza cicho na nocniku w kaciku !!!!!!! !!!!!!!!!!
nie cykor
4 lata temu
jak zwykle czesi i slowacy siedza cicho na nocniku !!!!!!!!!!
Proszę
4 lata temu
wykonać wyrok TSUE, a następnie SN w sprawie izby dyscyplinarnej, to pogadamy.
tO SEM JA
4 lata temu
trzeba rozróżnić poprawę warunków pracy kierowców od obniżenia konkurencyjności przewoźników ze wschodu i południa Europy, żeby przewoźnicy z Niemiec i Francji mogli w końcu zarabiać. Stara Unia dba o swoje kraje obciążając nowe dodatkowymi wymogami
sondor
4 lata temu
Jeśli wyroki TSUE przez PIS są nie respektowane po po kiego grzyba ten sam PIS składa do niego jakąkolwiek petycję!!!