Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Przekop Mierzei Wiślanej. Rozpoczęło się pogłębianie kanału

34
Podziel się:

Kanał żeglugowy, który ma połączyć Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym, jest pogłębiany. Pierwsze jednostki mają przepłynąć przez nowy kanał żeglugowy w przyszłym roku.

Przekop Mierzei Wiślanej. Rozpoczęło się pogłębianie kanału
Przekop Mierzei Wiślanej. (East News, Bielski Stanisław Reporter)

- Obecnie trwa zbrojenie i betonowanie ścian. W części południowej kanału prowadzone jest zbrojenie kieszeni śluzy i kanałów obiegowych oraz betonowanie kanałów obiegowych - poinformowała Magdalena Kierzkowska rzecznik prasowa Urzędu Morskiego w Gdyni.

Po zbrojeniu i betonowaniu dna śluzy kanału żeglugowego można było przystąpić do pogłębiania kanału.

- Rozpoczęliśmy prace pogłębiarskie na kanale żeglugowym - potwierdził przedstawiciel konsorcjum wykonującego przekop Mariusz Sasin.

W tym celu sprowadzono specjalną pogłębiarkę - jedną z najnowocześniejszych w Europie i najnowocześniejszą w Polsce.

Zobacz także: Bursztyn z przekopu Mierzei. Gróbarczyk: są dwa złoża, po 900 i 500 kg

- W najbliższym czasie planujemy przy pomocy pogłębiarki wykonać część kanału do śluzy północnej, a następnie przenieść ją na stronę południową i wykonać część aż do wrót śluzy. W finale, pod koniec tego roku, po montażu wrót śluzy i ich uruchomieniu, dokonamy pełnego przekopania kanału żeglugowego - zapewnił.

Ponieważ od miesiąca gotowy jest most południowy, obecnie trwają prace przy budowie mostu północnego - wykonano m.in. jego stalową konstrukcję. Dzięki obu tym mostom w czasie, gdy statek będzie przepływał przez kanał, nie trzeba będzie wstrzymywać ruchu samochodowego.

Pierwsze jednostki mają przepłynąć przez nowy kanał żeglugowy w przyszłym roku, ale docelowy kształt inwestycja uzyska w 2023 r.

Przypomnijmy, że całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 kilometry, z czego ok. 2,5 km stanowi odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał i cały tor wodny będą miały 5 m głębokości.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(34)
nik
3 lata temu
Jesli to prawda to brawo,plyniemy po wisle
Pepeg z gumy
3 lata temu
Oczekuję codziennych relacji z miejsca tej fascynującej budowy ! Jest to tak nieprawdopodobne przedsięcie, ża aż cały się trzęsę za każdym razem jak o tym czytam. Podobnie jak słysze o CPK i pokazuja Horałę. Szlaleństwo po prostu !
ktrfv
3 lata temu
To chyba jedyna inwestycja PIS która popieram !! Nie będziemy się płaszczyć przed kacapami by przepłynąć mierzeje !!!!!!!!!!!
Jka
3 lata temu
Budujemy najdroższą marinę na świecie. Hurraa! Będą wreszcie mogły do nas zawijać jachty zamiast pływać do tych burżujów na riwierę francuską. Przecież cieplutki Bałtyk i roje jętek przyciągną do nas stada jachtów . Okręty raczej tu nie wpłyną bo przecież maksymalna głębokość to 5 m i to dopiero po pogłębieniu.
Ryś
3 lata temu
Sasin? Czy to przypadek...?
...
Następna strona