Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Michał Stefaniuk
|
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez Volvo Trucks Polska

Przełomowy moment. Pierwszy ciągnik siodłowy Volvo FH Electric na polskich drogach

Podziel się:

Pierwszy elektryczny samochód ciężarowy Volvo pojawił się na rynku w 2019 roku. Od tego czasu szwedzki gigant z Goeteborga sprzedał już ponad 5000 pojazdów tego typu na świecie i wszystko wskazuje na to, że nie zamierza się zatrzymywać. Najnowszym, w pełni elektrycznym modelem ze stajni Volvo Trucks jest Volvo FH Electric, którego egzemplarz trafił właśnie do pierwszej polskiej firmy.

Przełomowy moment. Pierwszy ciągnik siodłowy Volvo FH Electric na polskich drogach
Tomasz Gorecki (materiały partnera, Tomasz Gorecki)

To był niezwykle ważny dzień dla polskiego transportu. Do Młochowa, gdzie mieści się siedziba Volvo Trucks Polska, przybyła szwedzka delegacja, której przewodniczył prezes VT, Roger Alm. Jednym z powodów tej niecodziennej wizyty było przekazanie w pełni elektrycznego ciągnika siodłowego Volvo FH 4×2 firmie MBC Trans.  

Inwestycja w lepszą przyszłość 

MBC Trans to rodzinna firma logistyczno-transportowa, specjalizująca się w przewozie żywności. Od kilku lat jej ciężarówki poruszają się głównie po drogach Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.  

Kluczyk do pierwszego w pełni elektrycznego Volvo FH został wręczony założycielowi MBC Trans, pełniącemu obecnie funkcję prezesa zarządu, Marcinowi Ciołkowi.  

– Volvo FH Electric to nasza kolejna inwestycja, która będzie miała istotny wpływ na emitowaną ilość dwutlenku węgla w naszej flocie. Cieszymy się, że dokładamy tak znaczącą cegiełkę w dekarbonizacji europejskich operacji transportowych – powiedział Marcin Ciołek.

– Jestem niezwykle dumna, że jest coraz więcej klientów, jak MBC Trans, którzy dzięki swoim pionierskim postawom i ambitnym celom, przyłącza się do naszych wspólnych wysiłków na rzecz zrównoważonej przyszłości – podsumowała Małgorzata Kulis, VP, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.

– Odkąd Volvo Trucks rozpoczęło produkcję w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych w 2019 roku, firma sprzedała łącznie prawie 5 000 elektrycznych ciężarówek w 40 krajach na całym świecie. Jestem bardzo podekscytowany, że mogę być świadkiem przekazania pierwszego Volvo FH Electric w Polsce – to kolejny znaczący krok w kierunku realizacji naszej wizji zrównoważonego transportu – stwierdził Roger Alm, prezes Volvo Trucks. 

Dynamiczne, silne, elektryczne

FH Electric to najnowszy elektryczny ciągnik siodłowy Volvo Trucks. Co go wyróżnia? Przede wszystkim zaawansowany układ napędowy. Trzy silniki elektryczne o mocy 490 kW/666 KM we współpracy ze skrzynią biegów I-Shift zapewniają płynną i niezwykle dynamiczną jazdę.

Doznania kierowcy potęguje również pokaźny maksymalny moment obrotowy, który wynosi aż 2400 Nm i jest dostępny już podczas ruszania z miejsca.

FH Electric pozwala na przejechanie do 300 kilometrów dzięki sześciu akumulatorom wytwarzającym do 540 kWh.  

Długość ładowania? 9,5 godziny prądem zmiennym (43 kW), 2,5 godziny prądem stałym (250 kW). 

Imponujący kontrakt

Dzień 4 lipca był wyjątkowy również dla innego polskiego biznesu z branży transportowej. W siedzibie Volvo Trucks Polska wydano bowiem wtedy nie tylko kluczyki do pierwszego Volvo FH Electric w Polsce, ale także podpisano kontrakt na dostawę 1000 samochodów ciężarowych Volvo w ciągu kolejnych trzech lat do firmy Truck Care.  

– Decyzja o rozbudowie floty Truck Care o dodatkowe pojazdy ciężarowe marki Volvo wynika przede wszystkim z pozytywnych doświadczeń naszych klientów oraz naszych z użytkowania i obsługi tych samochodów. Optymalizują dyspozycyjność i zużycie paliwa, jednocześnie zapewniając kierowcy doskonałe warunki pracy. Aspekt niskoemisyjności tych samochodów jest również dla nas bardzo istotny. Troska o środowisko naturalne jest bowiem absolutnym priorytetem – zarówno dla nas, jak i coraz szerszego grona naszych klientów – stwierdził Łukasz Chyliński, prezes zarządu Truck Care. 

– Cieszy mnie bardzo partnerstwo z tak nowoczesną i kładącą nacisk na ochronę środowiska firmą, jaką jest Truck Care. Jestem przekonany, że ta współpraca przełoży się na wymierne korzyści dla obu stron – wyznał Roger Alm. 

Prezes Volvo Trucks dał jasno do zrozumienia – zarówno podczas spotkania z MBC Trans, jak i Truck Care – że Polska jest dla szwedzkiej marki jednym z najważniejszych rynków w Europie. Nasze rodzime biznesy chętnie stawiają nie tylko na nowe wersje sprawdzonych wcześniej ciągników, takich jak FM czy FMX, ale też nie boją się inwestować w innowacyjne i przyszłościowe projekty, jak choćby FH Electric.  

Materiał sponsorowany przez Volvo Trucks Polska

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.