SHOWROOM łączy siły z duńskim Miinto

Platforma modowa Miinto przejęła Showroom - największy polski sklep z lokalną modą. Dzięki temu już niedługo do oferty Showroom dołączą setki niedostępnych dotychczas skandynawskich marek, a projektanci współpracujący z platformą zyskają możliwość wejścia na aż sześć nowych rynków w Europie Zachodniej.

Obraz
Źródło zdjęć: © East News | East News
Tomasz Sąsiada

Miinto to szybko rosnąca paneuropejska platforma skupiająca ponad 1800 starannie dobranych marek i butików modowych. Działa w modelu marketplace - nie posiada własnych produktów ani magazynów. SHOWROOM w ciągu 7 lat zbudował natomiast wiodącą pozycję w polskim Internecie oferując szeroki wybór kilkuset najlepszych polskich marek modowych.

Zdaniem prezesa i założyciela Miinto, Konrada Kierklo, przejęcie SHOWROOM oznacza pozyskanie silnego, polskiego zespołu z czołową pozycją na szybko rosnącym rynku, a także silnego inwestora medialnego w postaci grupy Hubert Burda Media.

- Polska jest ekscytującym rynkiem, na którym wartość zakupów online dynamicznie rośnie, a moda to największa kategoria, której spodziewany obrót w tym roku to aż 2,75 mld euro. Śledziliśmy rozwój Showroomu od pewnego czasu będąc pod wrażeniem wyjątkowej pozycji, którą pomimo rosnącej konkurencji zbudował Michał Juda wraz z zespołem. Showroom jak nikt inny potrafi dobierać najlepszych lokalnych projektantów oraz inspirować klientów do kupowania mody w Internecie - mówi Konrad Kierklo, założyciel i CEO Miinto.

Obejrzyj: Polskie e-sklepy radzą sobie za granicą

Po połączeniu obydwu platform, polscy klienci zyskają dostęp do wielu skandynawskich oraz międzynarodowych marek modowych z oferty Miinto.

- Polacy kochają lokalnych polskich projektantów, a popularność międzynarodowych marek dynamicznie rośnie. Łącząc obydwie platformy, stworzymy sklep z zupełnie unikatową ofertą, do jakiej polscy klienci dotychczas nie mieli dostępu - dodaje Konrad Kierklo.

Michał Juda wraz z zespołem Showroom będą po połączeniu kontynuować prace nad rozwojem platformy.

- Dołączenie do rodziny Miinto da nam możliwość dalszego dynamicznego wzrostu. Jestem przekonany, że na połączeniu wiedzy i doświadczenia obydwu firm skorzystają nasi klienci, projektanci oraz pracownicy. Z mojej perspektywy niezwykle istotne będzie umożliwienie markom współpracującym z Showroom sprzedaży na nowych rynkach, na których obecne jest Miinto. Na tym będziemy się koncentrować w najbliższych miesiącach - mówi Michał Juda, założyciel Showroom.

Dotychczas większościowym właścicielem Showroom były spółki należące do niemieckiego koncernu medialno-technologicznego Hubert Burda Media, wydawcy wiodących magazynów modowych w Polsce. Firma obejmie teraz udziały w Miinto.

- Dzięki tej transakcji łączymy doświadczenie Showroomu we współpracy z niezależnymi markami modowymi, z innowacyjnym modelem komercyjnym Miinto. Cieszymy się, że możemy być częścią wizji wiodącej europejskiej platformy modowej. Miinto idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania szybko rosnących biznesów internetowych - mówi Christian Teichmann, Dyrektor Zarządzający Burda Principal Investments.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Burda dołączyła do grona naszych inwestorów. Atmosfera naszych rozmów była bardzo dobra i darzymy ich zespół dużym szacunkiem. Jesteśmy też pod wrażeniem portfolio Burdy, zarówno w obszarze mediów tradycyjnych, jak i w Internecie w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Polsce, Stanach Zjednoczonych oraz Azji. Burda będzie ważną częścią składową naszego dalszego rozwoju - mówi Konrad Kierklo, założyciel i CEO Miinto.

- Miinto współpracuje już z ponad 1800 najlepszych sklepów i marek modowych na siedmiu rynkach. Dzięki nam sprzedają one starannie dobrane produkty gwarantując indywidualne podejście do klienta znane z tradycyjnego handlu. My koncentrujemy się na codziennej selekcji produktów, które zachwycą naszych klientów naszych wszystkich platform. Jednocześnie stoimy w opozycji do obecnego w sektorze mody problemu nadprodukcji, sprzedając produkty fizycznie dostępne na półkach naszych partnerów - podsumowuje Konrad Kierklo.

Miinto umożliwia lokalnym sklepom i markom modowym sprzedaż on-line w prosty i efektywny kosztowo sposób jednocześnie dając im dostęp do szerszego rynku. Dołączając do Miinto stają się częścią społeczności niezależnych sklepów zebranych na jednej, silnej modowej platformie on-line.

Miinto powstało w 2009 roku i w tej chwili zatrudnia ponad 130 osób w swojej siedzibie w Kopenhadze oraz w regionalnych biurach w Oslo, Amsterdamie, Warszawie i Zurychu. Miinto sprzedaje produkty na siedmiu europejskich rynkach: w Danii, Szwecji, Norwegii, Holandii, Belgii, Polsce i Szwajcarii, dzięki silnej sieci lokalnych sklepów i marek modowych w każdym z tych krajów.

Showroom to największa w Polsce platforma skupiająca ponad 600 niezależnych marek i projektantów mody z Polski i Europy. Firma powstała w 2012 roku i dziś zatrudnia w swoim warszawskim biurze ponad 40 specjalistów z zakresu mody i technologii.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Media: USA proponują przywrócenie dostaw rosyjskiej energii do Europy
Media: USA proponują przywrócenie dostaw rosyjskiej energii do Europy
Amerykanie przejęli tankowiec. Prokurator generalna ujawnia szczegóły
Amerykanie przejęli tankowiec. Prokurator generalna ujawnia szczegóły
ZUS wkracza do akcji. Domaga się zwrotu zasiłków sprzed lat
ZUS wkracza do akcji. Domaga się zwrotu zasiłków sprzed lat
Trump: CNN musi zostać sprzedana
Trump: CNN musi zostać sprzedana
Trump: USA przejęły "największy" tankowiec u wybrzeży Wenezueli
Trump: USA przejęły "największy" tankowiec u wybrzeży Wenezueli
Poważny wyciek ropy.  Awaria rurociągu niedaleko granicy z Polską
Poważny wyciek ropy. Awaria rurociągu niedaleko granicy z Polską
Obniżka stóp procentowych w USA. Trzeci raz w tym roku
Obniżka stóp procentowych w USA. Trzeci raz w tym roku
Ukraina otrzyma 1,3 mld euro. To wsparcie na zakup gazu
Ukraina otrzyma 1,3 mld euro. To wsparcie na zakup gazu
Żądają uwolnienia litewskich ciężarówek. Straty liczone są w milionach euro
Żądają uwolnienia litewskich ciężarówek. Straty liczone są w milionach euro
Wiceprzewodniczący PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił
Wiceprzewodniczący PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił
Sankcje przeciwko Lukoil opóźnione. USA ustanawia nową datę
Sankcje przeciwko Lukoil opóźnione. USA ustanawia nową datę
4,2 mld euro dla Ukrainy. Europa nie wypełnia luki po spadku pomocy USA
4,2 mld euro dla Ukrainy. Europa nie wypełnia luki po spadku pomocy USA