Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Skończą spór o pogłębienie kanału. "Nie będziemy szantażować Elbląga"

25
Podziel się:

Sytuacja w Elblągu ma się zmienić - zapowiedział wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka, podkreślając, że aby przekop Mierzei Wiślanej był inwestycją efektywną, trzeba dokończyć połączenie z portem. - Nie będziemy szantażować Elbląga -zaznaczył.

Skończą spór o pogłębienie kanału. "Nie będziemy szantażować Elbląga"
(East News, Stanislaw Bielski/REPORTER)

Spór o to, kto ma sfinansować pogłębienie toru wodnego łączącego kanał żeglugowy na Mierzei Wiślanej z Elblągiem trwał od lat. Rząd PiS gotowy był wesprzeć inwestycję w zamian za większościowy pakiet akcji portu. Władze miasta nie zgadzały się na takie rozwiązanie.

Teraz pałeczkę w negocjacjach przejęła ekipa premiera Donalda Tuska. Wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za gospodarkę morską Arkadiusz Marchewka zapowiedział, że inwestycja zostanie dokończona - donosi portal rynekinfrastruktury.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Przekop Mierzei to szansa dla Elbląga. "Nie ma portu, do którego nie można dopłynąć"

– Poprzednia władza wydała prawie 2 mld zł na przekop Mierzei Wiślanej, a i tak przez ten przekop mogą przepływać kajaki albo łodzie rekreacyjne. Większe statki do portu w Elblągu dalej nie mogą dopłynąć – mówił Marchewka podczas konferencji prasowej podsumowującej 100 dni rządu.

W piątek w Elblągu mają się odbyć rozmowy dotyczące współpracy z samorządem. Obecnie trwają prace związane z pogłębieniem toru wodnego. - Nie będziemy nikogo szantażować tak jak poprzedni rząd - podkreślał wiceminister. - Dla nas samorząd jest partnerem i my chcemy być partnerem dla samorządu - zaznaczył.

Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 km, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany liczy nieco ponad 10 km. Pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który składają się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał oraz cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.

"Problematyczna" była kwestia pogłębienia 900-metrowego odcinka na rzece Elbląg od portu do tzw. punktu P2.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(25)
Aston Villa
miesiąc temu
W przyszlosci pogłębić do 17 metrow, poszerzyć, zrobić porzadny port i zarabiac.
QQQQ
miesiąc temu
Czyli PL zbuduje kanał do prywatnego niemieckiego portu?
Bolek
miesiąc temu
I dalej nie wiemy kto i za ile i w zamian za co to sfinansuje
UPIÓR
miesiąc temu
No to popatrzmy na te "sukcesy" poprzedniej władzy.Przekop Mierzei Wiślanej niedokończony, milion Izer, których nie ma tak jak i tych promów ze stoczni szczecińskiej,CPK w wirtualu ale już wydano 5mld, eletr. Ostrołęka wyburzona, willa+ Glińskiego i Czarnka,itd., itp.;do tego wszechobecne kolesiostwo i nepotyzm. Naprawdę jest się czym chwalić.
POwska dewiza
miesiąc temu
koszty państwowe zyski prywatne. KOlesie z Elbląga przebierają nóżkami...
...
Następna strona