Ten rodzaj reklamy miał już dawno zniknąć. Ale nadal działa bardzo dobrze

Dziennie na świecie wysyłanych jest 333,2 mld wiadomości email, a średnio co piąta jest otwierana. Za trzy lata z poczty elektronicznej może korzystać nawet 4,6 mld osób. Jak więc wykorzystać email marketing i marketing automation - o tym przeczytacie w najnowszym ebooku redakcji Interaktywnie.com, portalu dla marketerów.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Ebook w pdf można za darmo pobrać tutaj:

Prawie 70 procent użytkowników polskiego internetu korzysta z poczty elektronicznej. Można zatem szacować, że jest to około 20 mln osób.

Jak czytamy w raporcie, łącznie na świecie z poczty elektronicznej korzysta 4,3 mld osób, a według prognoz, do 2025 roku będzie to już 4,6 mld osób. Analitycy dodają również, że dziennie na świecie wysyłanych jest 333,2 mld wiadomości email, a w kolejnych latach (do 2025 roku) liczba ta wzrośnie do 376,4 mld. Jeśli chodzi natomiast o zwrot z inwestycji na email marketing, to każdy dolar wydany na tę formę promocji generuje przychód w wysokości 42 dolarów.

Jak poprawić efektywność e-mail marketingu

Analitycy w raporcie Interaktywnie.com zwracają uwagę m.in. na kwestię personalizacji, która według ich badania zwiększa współczynnik otwarć aż o 50 procent.

Kolejnym elementem są maile przypominające o porzuconych koszykach. Dotyczy to oczywiście sklepów internetowych, jednakże można to także zastosować np. do nieprzeczytanych do końca artykułów. Jak czytamy w opracowaniu, wysłanie trzech e-maili o porzuconym koszyku zwiększa liczbę zamówień o 69 procent.

Dodawanie wideo do maili nie jest popularną praktyką, jednakże może zwiększyć klikalność otwartych maili aż o 300 procent.

Warto wspomnieć również o regularności wysyłanych wiadomości. Okazuje się, że internauci lubią otrzymywać regularnie wiadomości ze swoich ulubionych serwisów lub sklepów. Nie może to być jednak zbyt częstą praktyką. Optymalnym interwałem czasowym jest tydzień.

Ważne zasady

Przy prowadzeniu kampanii e-mail marketingowych należy pamiętać o kilku zasadach.

Pierwszą z nich jest uzyskanie zgody użytkownika na otrzymanie wiadomości. Najlepiej, aby internauta dokonał potwierdzenia adresu za pomocą linku aktywacyjnego wysłanego na pocztę elektroniczną.

Nie należy również zapominać o umożliwieniu łatwego wypisania się z newslettera. Stosowany link powinien znaleźć się np. na końcu każdej wiadomości. Warto przy tej okazji zapytać użytkownika, dlaczego się wypisuje.

Przy prowadzeniu mailingów należy zwrócić uwagę na poszczególne typy klientów. Inaczej bowiem należy traktować aktywnego klienta, a inaczej osobę widzianą na stronie sporadycznie. Dostosowanie powinno się odbywać zarówno na etapie tytułu, jak i treści maila

Tworząc wiadomość e-mail zadbaj także o call to action, czyli "wezwanie do działania". Element ten ma na celu skłonienie użytkownika do wykonania odpowiedniej czynności, najczęściej kliknięcia odpowiedniego fragmentu maila, celem przekierowania użytkownika na stronę.

Zwięzły przekaz to kolejny element, na który należ zwrócić uwagę. Wysyłanie wiadomości ze zbyt dużą ilością tekstu najczęściej zniechęca użytkowników. Dotyczy to także uciążliwości przesyłanych wiadomości. Jeżeli użytkownik zapisał się do newslettera, ale nie otwiera wiadomości, wówczas można zmniejszyć cześć wysyłek.

Ebook w pdf można za darmo pobrać tutaj:

Materiał partnera: Interaktywnie.com
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują