"To nas nie obchodzi". Szef Ferrari o samochodach autonomicznych

Ferrari w 2025 r. pokaże swoje pierwsze elektryczne auto. Jednak samochodom bez kierowcy mówi stanowcze "nie". - To nas nie obchodzi - powiedział Benedetto Vigna, CEO włoskiej luksusowej i sportowej marki.

Benedetto Vigna, chief executive officer of Ferrari NV, in front of a Ferrari Daytona SP3 sports car at the company's headquarters in Maranello, Italy, on Tuesday, Feb. 7, 2023. Speaking at Ferraris Maranello headquarters, Vigna, 53, credited Tesla with accelerating change within an industry steeped in engine cylinders. Photographer: Francesca Volpi/Bloomberg via Getty ImagesBenedetto Vigna, CEO Ferrari, przekonuje, że jego firmy samochody autonomiczne "nie obchodzą"
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg

Ferrari już kilkukrotnie wyłamywało się ze schematu i stereotypu marki. W 2016 r. zaprezentowało pierwszy w historii czteromiejscowy samochód z doładowanym silnikiem V8. W ubiegłym roku przedstawiło pierwszego czterodrzwiowego SUV-a. Zapowiedziało też, że w 2025 r. świat ujrzy pierwsze elektryczne Ferrari.

Jest jednak technologia, której włoski producent mówi stanowcze "nie".

- Istnieją cztery rodzaje oprogramowania. Jest oprogramowanie zwiększające wydajność, jest oprogramowanie poprawiające komfort, jest oprogramowanie infotainment, i jest autonomiczność. To ostatnie nas nie obchodzi - stwierdził Vigna.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pierwsza jazda Ferrari 296 GTB. To nie jest to, co wiedziałem o hybrydach

Ferrari mówi "nie" autonomicznym samochodom

To wypowiedź CEO Ferrari podczas "The Future of the Car Summit" w Londynie, wydarzenia organizowanego przez "Financial Times". Jego słowa cytuje "Fortune". Jednak nie pierwszy raz szef luksusowej i sportowej marki rodem z Włoch przekreśla auta, które poradzą sobie bez kierowców.

"Żaden klient nie wyda pieniędzy na komputer w samochodzie, aby cieszyć się jazdą" - powiedział Vigna w wywiadzie dla Bloomberga w zeszłym roku. "Wartość człowieka, człowieka w centrum, jest fundamentalna" - dodał. Już w 2016 r. Nicola Boari, ówczesny szef marketingu produktowego Ferrari, powiedział w wywiadzie dla magazynu "Car", że "w przewidywalnej przyszłości nie będzie autonomicznego Ferrari".

Kiedy prowadzisz Ferrari, chcemy, żebyś się skupił - stwierdził.
Wybrane dla Ciebie
Nowa edycja programu "Mój Prąd". Ministra składa deklarację
Nowa edycja programu "Mój Prąd". Ministra składa deklarację
Reforma emerytalna pogrąży rząd Merza? Sądny dzień w Bundestagu
Reforma emerytalna pogrąży rząd Merza? Sądny dzień w Bundestagu
Karol Nawrocki zdecydował ws. miliardów dla NFZ
Karol Nawrocki zdecydował ws. miliardów dla NFZ
Bezalkoholowe piwo i wino mają być droższe. Oto ile zarobi państwo
Bezalkoholowe piwo i wino mają być droższe. Oto ile zarobi państwo
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025