Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Wartość Ferrari ciągle rośnie. Firma już prześcignęła właściciela Fiata

5
Podziel się:

Marka Ferrari wciąż rośnie na giełdzie. To efekt faktu, że popyt na dobra luksusowe utrzymuje się na stałym poziomie, mimo że ich ceny rosną. Dzięki temu włoski producent samochodów sportowych już jest wart ponad 50 mld dolarów. Wyprzedził tym samym pod względem wyceny właściciela Fiata.

Wartość Ferrari ciągle rośnie. Firma już prześcignęła właściciela Fiata
Firma Ferrari jest już warta ponad 50 mld dolarów. Wyprzedziła pod względem wyceny właściciela Fiata (Getty Images, Karol Serewis, LightRocket, SOPA Images)

Wartość rynkowa Ferrari w ostatnich dniach przekroczyła wartość Stellantisa, czyli właściciela grupy, do której należy m.in. Fiat. Dlatego to takie istotne? Otóż od 1969 r. do 2016 r. marka Ferrari należała do Fiata – pisze Bloomberg.

Od początku roku firma z koniem w koronie w logo zyskała ponad jedną trzecią na wartości (34 proc.). Producent samochodów sportowych stał się najlepiej rozwijającą się firmą motoryzacyjną na giełdzie w 2023 r. Jej wartość rynkowa wzrosła do 49,2 mld euro (53,9 mld dolarów), podczas gdy wycena Stellantisa wynosi 47,1 mld euro.

Popyt na dobra luksusowe wciąż na wysokim poziomie

Agencja zauważyła, że popyt na luksusowe pojazdy wciąż utrzymuje się na dobrym poziomie wśród zamożnych klientów. Dzieje się tak mimo faktu, że Ferrari zdecydowało się podnieść ceny. Trend ten stoi w wyraźnym kontraście wobec masowych producentów samochodów, którzy odczuwają skutki spowolnienia gospodarczego i wysokiej inflacji, które zmuszają nabywców ich pojazdów do zaciskania pasa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Samochody elektryczne jeżdżą na węgiel? "To jest nietrafiony argument"

Akcje Ferrari, od momentu ich wydzielenia w 2015 r., przyniosły zwroty przekraczające 500 proc. Dla porównania, zwroty akcji europejskich marek samochodowych w tym samym czasie zapewniły średnio ok. 50 proc.

Ferrari zawsze było synonimem luksusu, a jego mnożniki również to potwierdzają – stwierdził Vincenzo Longo, strateg rynkowy w IG w rozmowie z agencją Bloomberga.

Zamożni Europejczycy inwestują w marki luksusowe

Bloomberg podkreśla, że to trend podobny do tego, który można zaobserwować w przypadku innych marek luksusowych. Dla zamożnych Europejczyków sektor ten stał się tym samym, czym jest sektor technologiczny dla Stanów Zjednoczonych: utrzymuje on wzrost nawet przy słabnących gospodarkach. Wystarczy spojrzeć na koncern LVMH, którego wartość ciągle rośnieznalazł się już on w pierwszej dziesiątce największych firm na świecie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
on servus
3 tyg. temu
podoba sie wszystkim.kolory krwi, slonca.na czsie
kuc koń
rok temu
ale ten koń nie ma korony
Ryszard
rok temu
Orwell,
gogfmść
rok temu
po wprowadzeniu prawa ,że silniki spalinowe dla świńzkasą
Jihn
rok temu
Ludzi nie stać już nawet na nowego Fiata... Za to bogaczy przybywa i ferrari