Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
A.Z.
|
aktualizacja

Turystyka po koronawirusie. Blisko 60 proc. Polaków oczekuje certyfikatu bezpieczeństwa sanitarnego

57
Podziel się

Blisko 60 proc. Polaków oczekuje certyfikowania hoteli i miejsc noclegowych pod kątem bezpieczeństwa zdrowotnego. Chcą nawet, by powstał powszechny certyfikat w tym zakresie. Takie wnioski płyną z badania "Nowe oczekiwania gości hotelowych w czasach COVID-19".

Turystyka po koronawirusie. Blisko 60 proc. Polaków oczekuje certyfikatu bezpieczeństwa sanitarnego
(pixabay.com)
bErJNKIB

Autorzy badania, przeprowadzonego przez branżę hotelarską, podkreślają, że choć spadło zainteresowanie wyjazdami do hoteli, nadal są one na pierwszym miejscu. Nieco ponad połowa badanych - 55 proc. - chce wyjechać właśnie do obiektów hotelowych i ośrodków wypoczynkowych. To spadek o 12 punktów procentowych w stosunku do lat ubiegłych. Nieznacznie więcej osób niż w poprzednich latach planuje wyjazd do apartamentów (wzrost z 13 proc. do 16 proc.)

Badania nie pokazują jednak - jak czytamy w opracowaniu - prognozowanego boomu na domki, kempingi i ogólnie wypoczynek w miejscach odosobnionych.

Chęć wyjazdu do domków deklaruje 11 proc. W latach poprzednich, według odpowiedzi udzielonych przez ankietowanych, wypoczywało w nich 5 proc. Zainteresowanie agroturystyką wzrosło z 6 proc. do 9 proc. Na kemping wybiera się 2 proc. badanych (w latach wcześniejszych 1 proc.).

bErJNKID

Zobacz też: Hotele otwarte od 4 maja. Branża nastawia się na niskie ceny

Certyfikat gwarancją bezpieczeństwa

- Nie zakładamy, że po zakończeniu kwarantanny nasi goście przyjadą do nas dokładnie z takim samym nastawieniem jak przed pandemią. Niestety nikt do tej pory nie spróbował spytać Polaków o ich "post-COVID’owe" oczekiwania wobec hoteli – wyjaśnia pomysł badania Maciej Szatkowski, prezes spółdzielni Blue Marine Mielno. Wskazuje, że ograniczenia, które dla potrzeb bezpieczeństwa będą musiały być wprowadzone w hotelach muszą być zrozumiałe i logiczne dla gości. W przeciwnym przypadku nie zaakceptują ich, będą je odczytywali jako źródło dyskomfortu psującego urlop.

I faktycznie, badania pokazują jedną kluczową zmianę. Większość badanych (57 proc.) chce, by powstał powszechnie obowiązujący certyfikat bezpieczeństwa. Jednocześnie 22 proc. potencjalnych gości oczekuje, że poziom bezpieczeństwa sanitarnego będzie kontrolowany i potwierdzany przez zewnętrzne służby.

bErJNKIJ

Według badanych najważniejsze obszary pilnowane pod kątem bezpieczeństwa sanitarnego to: części wspólne (54 proc. odpowiedzi), przygotowanie i obsługa pokoi (53 proc.), podawania posiłków (50 proc.). Co ciekawe, strefa SPA, miejsca animacji dla dzieci i kawiarnie hotelowe są raczej pomijane w tych rozważaniach.

Podczas pobytu w hotelu badani chcą korzystać z posiłków (19 proc. wybiera pełne wyżywienie, 11 proc. - same śniadania), a także z: basenów – 17 proc., strefy saun i jacuzzi – 10 proc., SPS - 7 proc., strefy fitness - 4 proc.

bErJNKIK

- To bardzo optymistyczne, że goście chcą korzystać z wszystkich usług hotelowych, jak przed COVID-19, czyli wyjeżdżają by odpocząć i regenerować się. Dla hotelarzy ten nowy czas to także szansa na stworzenie nowych usług, które będą dla gości powodem wyjazdu, odpoczynku i relaksu, a może też będzie to pole do tworzenia nowych doświadczeń. Jestem bardzo ciekawa, jak to będzie wyglądało już w czasie pobytów, i czy goście dostosują się z wyrozumiałością do nowej sytuacji? – zastanawia się cytowana w opracowaniu Violetta Hamerska, ekspertka hotelowa.

Badanie "Nowe oczekiwania gości hotelowych w czasach COVID-19" zrealizowano w dniach 19–26 kwietnia 2020 r. Pomysłodawcą i inicjatorem badania był obiekt Blue Marine Mielno. W przygotowaniu i realizacji udział wzięła także Violetta Hamerska, niezależny ekspert rynku hotelowego z 30 letnim doświadczeniem w turystyce. Do inicjatywy przyłączyło się także blisko 200 hoteli (w tym hoteli sieciowych) i obiektów noclegowych z całej Polski, zlokalizowanych zarówno w kurortach jak i miastach. Dzięki tej wspólnej inicjatywie uzyskano 3422 ankiet badawczych wypełnionych przez gości hotelowych, na bazie których opracowano główne wnioski z badania.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

bErJNKJe
KOMENTARZE
(57)
a666
rok temu
Propaganda robi swoje. Wielu ustawi się w kolejkach po szczepionki, a później po czipowanie itd. Nie wiedzą najważniejszego jedyne skuteczne szczepionki (jak są czyste) są na zakażenia BAKTERYJNE. Nie ma i nigdy nie będzie skutecznej szczepionki na wirusy; każdy uczciwy wirusolog to potwierdzi!
Arti
rok temu
A, pracownicy ich to niewolnicy z wyboru bo tam innej pracy niema
Arti
rok temu
Ci nadmorscy biznesmeni to głównie ludzie z dużych miast którzy mają tam swoje interesy
bErJNKJf
Rico
rok temu
99% w życiu nie słyszało o takim certyfikacie. Nowe ustrojstwo do dokopania małym.
Krzyś
rok temu
I bardzo dobze ludzie pracuja caly rok a nie 2 miesiace a nadmorsccy bizmesmeni przez sezon ich doja do roboty lenie
...
Następna strona