Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. DSZ
|

W Niemczech szał. Jeden bilet obniżył inflację i zakorkował kolej

20
Podziel się:

Bilet miesięczny za 9 euro w Niemczech okazał się sporym sukcesem. Sprzedano ich ponad 20 mln. Już wcześniej niektórzy ekonomiści mówili, że przyczynił się on do obniżki inflacji za Odrą. Teraz najnowsze dane wskazują, że jeden bilet zmienił także sposób transportu Niemców.

W Niemczech szał. Jeden bilet obniżył inflację i zakorkował kolej
Niemcy przerzucili się na pociągi. (Getty Images,, SeanGallup)

Niemcy wprowadziły tani bilet za 9 euro z początkiem czerwca. Jest to jedno z działań… antyinflacyjnych. Tanie bilety miały też skłonić mieszkańców Niemiec do rezygnacji z samochodów. Chociaż bilet za 9 euro nie obejmował przejazdów międzymiastowych, można poruszać się po kraju pociągami regionalnymi oraz komunikacją miejską.

Bilet za 9 euro. Zmiana zachowań Niemców

Według danych Związku Niemieckich Przedsiębiorstw Transportowych (VDV) w całym kraju sprzedano około 21 mln biletów za 9 euro. Prezes VDV Ingo Wortmann powiedział, że przekroczono barierę 30 mln sprzedanych biletów – informował kilka dni temu portal dw.com.

Teraz mamy najświeższe dane w tym zakresie. - W Niemczech w wyniku wprowadzenia biletu za 9 EUR popularność podróży kolejowych w czerwcu wzrosła o ponad 40 proc. w porównaniu do czerwca 2019 ("ostatniego normalnego przed pandemią"). Nieznacznie zmniejszyła się popularność podróży samochodowych - piszą ekonomiści PKO BP. Tak więc bilet zadziałał, ale tylko połowicznie, bo Niemcy z samochodów gremialnie się nie przesiedli do pociągów. Raczej korzystali z okazji do podróży koleją.

Czas podsumowań w Niemczech

Po miesiącu działania tego rozwiązania eksperci uważają, że bilet za 9 euro się sprawdził, choć zwracają uwagę na problemy. Oczywiście większe zainteresowania przełożyło się na obłożenie pociągów, a co za tym idzie komfort podróży. Do tego w czerwcu w trakcie Zielonych Świątek zwiększony dodatkowo był ruch w popularnych wśród turystów.

Jednak Związek Niemieckich Przedsiębiorstw Transportowych (VDV) zwraca uwagę na zupełnie inny problem związany z finansowaniem przez rząd programu.

Ministerstwo Transportu zapewnia 2,5 miliarda euro w ciągu trzech miesięcy, aby zrekompensować utratę przychodów spowodowaną sztucznie niską ceną biletów, a mimo to nie udostępniono żadnych pieniędzy na dodatkowy personel, autobusy lub pociąg – mówi cytowany przez dw.com Lars Wagner z VDV.

Według Wagnera programu nie uda się kontynuować w sierpniu przy tej cenie biletu i państwach dotacjach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(20)
marek
rok temu
populizm uczyli się socjotechniki ? prawda w szczegółach ! u nas emeryci jeżdżą za darmo a na niektórych liniach wszyscy ,
noga
rok temu
a jak emeryci niemieccy , bo tam starszy człowiek w kolejce ?
BERLINER
2 lata temu
BERLIN - Prawda wygląda całkiem inaczej - My mamy małe Renty + dodatek zasiłku socjalnego - Na życie mamy 808 Euro - Osoba samotna 449 Euro - Z tego samemu trzeba zapłacić za Prąd, gaz, telefon - internet, jakaś mała rata itp. Tak że zostaje na, 630 Euro - Na jedzenie, napoje, papierosy, lekarstwa, środki czystości i na inne zakupy - Bilety zawsze miesięczny kupowaliśmy ulgowy - 2 x 27,50 Euro z powodu do sklepów daleko - Mamy kupione te za 9 Euro i co z tego - Pojechaliśmy jeden raz do Kostrzynia, zakupy, tam też trzeba coś zjeść i na tym koniec jazdy, resztę musi starczyć do końca miesiąca a przy dzisiejszych Cenach - Wzrosły o 100 - 150 % - Jedynie co dali od 01.01. każdemu po 3 Euro miesięcznie - Dzisiaj paliwo a ARAL 1,92 - 2,28 Euro - Kaufland - Kurczak 10 - 12 Euro - Wieprzowe na kotlety 9,80 kg. kartofle 2,5 kg 1,99, te najtańsze - Jajka BIO 3,29 - Masło 2,19 - 3,59 - Mielone 7,99 kg. Szynki wędzone paczkowane itp. 18 - 38 - Pasztetowa na wagę 18 - 22 kg. Najtańszy chleb kg. 1,69 -
lubuskie
2 lata temu
Ja dojeżdżam z Frankfurtu nad Odrą do Tesli. 9 euro za bilet. Super cena, Obejmuje ona pociagi regionalne i komunikację miejska.
Gosia
2 lata temu
kto korzysta?bezrobotni i reszta.Pracujacy niestety nie bo niema mozliwosci dojechac do roboty,ani kiedy gdzies jechac :-( ja ani maz nie skorzystalismy bo nie damy rady na ten bilet do pracy dojechac