Notowania

reklama w telewizji
11-08-2018 (18:50)

Biedronka poddaje się w walce z Lidlem? Coraz mniej wydaje na reklamę

Lidl i Biedronka, największe sieci dyskontowe, wyraźnie zmniejszyły wydatki na reklamę. Pokazały to najnowsze dane Instytutu Monitorowania Mediów o wydatkach reklamowych w branży handlowej.

Podziel się
Dodaj komentarz
(EAST NEWS)
Biedronka dopiero piąta pod względem wydatków na reklamy

W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami agresywnych kampanii reklamowych Lidla i Biedronki. Ich celem była zmiana zwyczajów zakupowych Polaków po wejściu w życie zakazu handlu w niedziele. W lipcu sytuacja się zmieniła.

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych to właśnie branża handlowa przeznacza największy budżet na promocję.

W lipcu wydatki tej branży wyniosły ponad 231 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta w tym miesiącu zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 227 mln zł.

**Najwięcej wydaje Lidl. Biedronka odpuściła **

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w lipcu przeznaczył ponad 33,5 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. To jednak niewiele w porównaniu z tym, ile Lidl przeznaczył na ten sam cel w czerwcu - wówczas jego wydatki wyniosły ok. 55 mln zł.

Biedronka także zmniejszyła w lipcu wydatki reklamowe i to tak bardzo, że w rankingu IMM spadła z trzeciego miejsca na piąte. Jeszcze w czerwcu Biedronka wydała na reklamy w mediach tradycyjnych ok. 29 mln zł, a w lipcu już tylko niecałe 15 mln zł.

ZOBACZ: Po Lidlu i Carrefourze Karta Dużej Rodziny w Biedronce? Rząd puka do drzwi królowej dyskontów

Sieć należąca do Jeronimo Martins tak bardzo zmniejszyła w lipcu wydatki, że w rankingu najwięcej wydających na reklamy sieci handlowych znalazła się za trzema sieciami handlującymi elektroniką. Miejsca od drugiego do czwartego zajęły - kolejno - Media Expert, Euro RTV AGD i Neonet.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: reklama w telewizji, Biedronka, wiadomości, gospodarka, najważniejsze, gospodarka polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
26-08-2018

prawda dla naroduTylko Polskie sklepy - tylko polski towar ale towar dobry oczywiście. Nie popieram biedronki , nie popieram Lidla, nie popieral Kauflanda, Carefoura … Czytaj całość

12-08-2018

Klient myślący nie reklamowyReklamę Lidla mam zwyczajnie w pouważaniu. Kupuję tam ,gdzie mam bliżej i po drodze !!!

12-08-2018

dxIle razy nakupuje dziadostwa w Biedronce i nażrę się to potem zawsze żałuje . Zapcham żołądek byle g. a potem jestem gruby i mam wzdęcia .

Rozwiń komentarze (66)

Wybrane dla Ciebie