Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Budowa drogi ekspresowej z Lublina do Kraśnika. GDDKiA podpisała umowy z trzema wykonawcami

15
Podziel się:

Wszystkie odcinki mają być zrealizowane w czasie 34 miesięcy, ale nie wlicza się w to okresów zimowych podczas realizacji robót od 15 grudnia do 15 marca.

Odcinek S19 z Lublina do Kraśnika to część Via Carpatia.
Odcinek S19 z Lublina do Kraśnika to część Via Carpatia. (GDDKiA)

Rusza budowa drogi ekspresowej z Lublina do Kraśnika, czyli części międzynarodowej trasy Via Carpatia. GDDKiA podpisała już umowy z wykonawcami trzech odcinków drogi S19. Budowa ma potrwać nieco ponad trzy lata.

Podpisanie umów z wykonawcami nastąpiło niedługo po tym, jak wybrano najkorzystniejsze oferty na realizację trzech odcinków drogi ekspresowej S19.

Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska zrealizuje dwa odcinki tej drogi. Za 312 mln zł wybuduje 12-kilometrowy odcinek od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica, a za niecałe 320 mln zł liczącą 10 km obwodnicę Kraśnika.

Z kolei 20-kilometrowy odcinek od węzła Niedrzwica Duża do węzła Kraśnik Północ za niecałe pół miliarda złotych wybuduje firma Mota-Engil Central Europe.

Wszystkie odcinki mają być zrealizowane w czasie 34 miesięcy, ale nie wlicza się w to okresów zimowych podczas realizacji robót od 15 grudnia do 15 marca. Wykonawcy udzielą gwarancji na 10 lat.

Źródło: GDDKiA

Jak informuje GDDKiA, będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa o nawierzchni bitumicznej z rezerwą pod trzeci pas.

Zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych, czterech par Miejsc Obsługi Podróżnych, 32 mostów i wiaduktów, dziewięciu przejść dla zwierząt oraz trzech kładek dla pieszych. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w 2021 r.

Via Carpatia to polski projekt budowy dróg łączących port w Kłajpedzie na Litwie z Białymstokiem, Lublinem, Rzeszowem, słowackimi Koszycami, Debreczynem na Węgrzech, miastami w Rumunii, Bułgarii i docierający ostatecznie do portu w Konstancy nad Morzem Czarnym i greckich Salonik nad Morzem Egejskim.

Według premiera Mateusza Morawieckiego budowa Via Carpatia "stworzy nowe perspektywy rozwojowe", ale wielu ekspertów ma wątpliwości co do opłacalności dla Polski tego projektu. Więcej na ten temat w materiale money.pl.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(15)
Maciek
6 lat temu
Dlaczego taka kręta ta trasa S19 ?? Jak ma mieć 740km zamiast 500km długości w samej Polsce to po co taka trasa??? To ma być droga expresowa?!? Widać na planach w wiekszym przybliżeniu jaka ona zawiła będzie, jak wąż. Odstraszy to kierowców, wydłuży przejazd. To ma być ekspresówka a nie slalom z kierownicą w lewo i prawo przy dużych prędkościach. Planujcie i Budujcie Via Carpatie naszą BARDZIEJ PROSTO ! Prosze porównać ją do innych expresówek lub popatrzyć na jej przebieg w skali naszego kraju a nie europy - to zygzak! To tysiące ton asfaltu i betonu na marne. Niech ktoś sie zainteresuje tym póki czas jeszcze.
Henio1
6 lat temu
Czy autor artykułu ma odwagę spojrzeć teraz na mapę? Za artykuł kopiuj-wklej (nie ważne, że nie na temat) też płacicie?
Aa
6 lat temu
Bzdury. Umowy podpisane z Kraśnika do Janowa, to nie w tą stronę!
fa kk1
6 lat temu
haha już się cieszą ,szczególnie że w kolejce nowy haracz za ,,wjazd do centrów miast''-co łaska lecz nie mniej niż 30!
juras76
6 lat temu
No to zwalony artykuł, w publikacji jest info, że już podpisali na odcinek Lublin-Kraśnik, natomiast w dołączonym twiterze od pana Nalewajko jest wyraźnie, że podpiszą ten fragment w lutym. ....