Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Lidl przestrzelił z podbojem Stanów. Nie tak to miało wyglądać

47
Podziel się:

Plany były ambitne, ale wykonanie okazało się dużo gorsze. Niemiecka sieć chciała w ubiegłym roku otworzyć za Oceanem 100 sklepów, a skończyło się na 47. W tym roku właściciele Lidla mocno zrewidowali plany ekspansji i przyznają się do błędu.

Rozwój Lidla za Oceanem nie wychodzi tak, jak życzyliby tego sobie właściciele.
Rozwój Lidla za Oceanem nie wychodzi tak, jak życzyliby tego sobie właściciele. (PIOTR ZAJAC/REPORTER/EAST NEWS)

O "rozczarowującej sprzedaży" Lidla w USA pisze "Spiegel Online". Prezes Schwarz Gruppe, do której należy Lidl, zapowiada teraz "skorygowanie błędu".

Młode zespoły odpowiedzialne za ekspansję często wybierały złe lokalizacje, a budowane sklepy były zbyt duże. W efekcie dwa miliardy euro, które firma miała przeznaczone na rozruch biznesu w Ameryce, nie wystarczą.

Zobacz także: Zobacz też: Walki w dyskontach. Oto ulubiony sport Polaków

Dlatego w tym roku gigant ma już skromniejsze plany. Zamierza otworzyć tylko 20 nowych sklepów w USA.

Dla porównania - jak pisaliśmy przy okazji zapowiedzi amerykańskiej ekspansji - w 26 krajach Europy Lidl ma około 10 tys. sklepów. Przynoszą one roczne obroty na poziomie 64,4 mld euro.

wiadomości
KOMENTARZE
(47)
WYRÓŻNIONE
azazis
8 lat temu
Ameryka to nie Polska tam wiele firm ma kapitał a rynek jest nasycony
---
8 lat temu
A nie dostali przypadkiem kredytu z jakiegoś banku na preferencyjnych warunkach by zapewnić Amerykanom dostęp do taniej żywności?
FanAmeryki
8 lat temu
He he he . Amerykanie nie nabrali się na chińską tandete z Lidla. W tym kraju trochę trzeba zadbać o jakość , a nie sprzedawać parówki, w których nie ma grama mięsa. ...
...
Następna strona