Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Mateusz Madejski
|

PKP testuje cierpliwość pasażerów. Wydłużają się nawet przejazdy drogimi Pendolino

28
Podziel się:

9 grudnia wchodzi w PKP nowy rozkład jazdy, ale pasażerowie nie będą mieli zbyt wielu powodów do zadowolenia. Przeciągają się remonty tras, wycofywane są tańsze połączenia, a nawet pociągi Pendolino jeżdżą coraz dłużej.

PKP stawia na Pendolino, ale Pendolino jedzie coraz wolniej
PKP stawia na Pendolino, ale Pendolino jedzie coraz wolniej (Krzysztof Olszewski/ wp.pl)

Powodów do radości nie mają na przykład pasażerowie jeżdżący na trasie z Warszawy do Gdańska. Z jednej strony PKP ogranicza liczbę tańszych połączeń pospiesznych, z kategorii TLK oraz IC.

Wszystko po to, by pasażerowie chętniej jeździli flagowymi pociągami przewoźnika, czyli Pendolino. Problem w tym, że Pendolino ze stolicy do Gdańska jeździ coraz dłużej - mimo że już dawno zakończyły się na tej trasie duże remonty.

Zobacz także: PKP szykuje się na inwestycyjny skok. Liczba pasażerów już rośnie w zawrotnym tempie. Zobacz wideo:

Pendolino będzie w nowym rozkładzie jeździć dłużej niż zaraz po zakończeniu cztery lata temu remontu, który trwał osiem lat. Jeszcze w 2015 roku najszybszy skład pokonywał trasę w 2 godziny i 37 minut. Teraz ten odcinek można pokonać w 2 godziny i 55 minut.
Oficjalnie przyczyną jest naprawa nasypu pomiędzy Malborkiem a Prabutami. Jednak z nieoficjalnych informacji "Dziennika Gazety Prawnej" wynika, że przejazd przedłuża też wprowadzenie ograniczeń prędkości w okolicach Legionowa.
- To jest tak, jak się wydaje miliardy na modernizację torów, a potem trasa nie jest odpowiednio utrzymywana - mówi anonimowo "DGP" pracownik kolei.
Pasażerowie ciągle czekają też na koniec trzyletniej modernizacji trasy Warszawa-Poznań. Tymczasem jak czytamy w dzienniku, po uciążliwych dla pasażerów naprawach, podróż z Poznania do stolicy ma się skrócić raptem o kilka minut. Modernizacja tych torów ma pochłonąć ponad 2 mld zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(28)
Nor
5 lata temu
I zapłać 170 zł za bilet Gdańsk Warszawa szok
Zaa
5 lata temu
No jak to? A dobra zmiana gdzie?
opo
5 lata temu
Więcej prezesów i dyrektorów na kolei. Więcej specjalistów z Pisu.
52 xxl
5 lata temu
Mszczonów położony około 40 km od Warszawy dwie linie kolejowe CMK czyli Warszawa Kraków oraz linia Skierniewice - Pilawa i niema ani jednego pociągu pasażerskiego ostatni został zabrany około 20 lat temu a tu afera że pociąg jedzie dłużej a ja bym się cieszył żeby chociaż z cztery na dobę kursowały żebym dojechał i wrócił z pracy . Skazany jestem na swój dwudziestko letni opel , który dzisiaj na przeglądzie przekroczył minimalnie normę spalin a na nowszy mnie nie stać więc zostaje rower a zimą bezrobocie.
emig
5 lata temu
A kto tam teraz szefuje ? Akwarysta , manikiurzystka czy może inny fachowiec co to "od dziecka kochał pociągi"
...
Następna strona