Wojna o wino Sophia zakończona. Spór trwał 20 lat
Najwięksi dystrybutorzy win w Polsce wreszcie dogadali się z jedynym prawnym właścicielem tego popularnego logo. Dla miłośników win ma to oznaczać większe szanse na zakup oryginalnej Sophi zamiast podróbki.
Zaczęło się 20 lat temu od upadłości dawnego właściciela tej marki firmy - Vinimpex Poland sp. z o.o. Wtedy do gry weszły firmy, które na popularności trunku rodem z PRL chciały zarobić kokosy.
Wszystko to działo się mimo ewidentnego przeniesienia praw do używania znaku towarowego Sophia przez spółka Dimyat Polska. To ta firma przejęła znak wraz z masą upadłościową Vinimpex już w 1999 r.
Brexit. Ekspert: Potrzeba ulg zachęcających do powrotu do Polski
Dimyat przez kilkanaście kolejnych lat walczyła jak lew o Sophie, ale z mizernym skutkiem. Nie udało się uporządkować sytuacji na rynku i wreszcie prawa odkupiła firma Scorpios. Ta ostatnia przestała walczyć do upadłego i zdecydowała się wreszcie na ugodę - donosi "Rzeczpospolita".
Wszystko dlatego, że jak stwierdzili w Scorpios trwające latami procesy nie sprzyjają rozpoznawalności znaków towarowych.
– Dlatego dla marki SOPHIA® przyjęliśmy zupełnie inną strategię. Wreszcie osiągnęliśmy swój cel. Podrobione produkty zniknęły z rynku, a seria porozumień z wiodącymi dystrybutorami alkoholi zapewniła stabilne warunki dalszego rozwoju marki - mówi cytowany przez "Rzeczpospolitą" Michał Hauszyld, partner w kancelarii Hauszyld i Partnerzy.
Porozumienia podpisano m.in. z Eurocashem, Ambrą czy Marie Brizard Wine & Spirits.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl