Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Zwolnili kasjera, bo obrażał klientów. Włoski sąd nakazał przywrócić go do pracy

6
Podziel się:

Kasjer zwolniony dyscyplinarnie z banku za obrażanie klientów ma zostać przywrócony do pracy, ponieważ pracował w stresogennych warunkach - orzekł sąd w Cremonie na północy Włoch. Nakazał też wypłatę zwolnionemu pracownikowi odszkodowania.

Zwolnili kasjera, bo obrażał klientów. Włoski sąd nakazał przywrócić go do pracy
Bank zwolnił dyscyplinarnie kasjera, który obrażał klientów. Sąd we Włoszech nakazał przywrócenie go do pracy (Getty Images, Sutthipong Kongtrakool)

Naganne zachowanie mężczyzny wobec klientów zarejestrowały dwukrotnie kamery monitoringu, zainstalowane w banku i właśnie to było podstawą jego zwolnienia w marcu ubiegłego roku.

Sąd w Cremonie w wydanym wyroku stwierdził, że należy anulować tę decyzję i wypłacić pracownikowi odszkodowanie w wysokości zarobków za ostatnich 16 miesięcy - podał dziennik "Corriere della Sera". W uzasadnieniu sąd wyjaśnił, że zwolnienie było niesłuszne, bo kasjer przez lata pracował w stresogennym środowisku, co miało wpływ na jego reakcje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zeszli na dno oceanu. Niesamowite odkrycie sprzed tysięcy lat

Sąd o "dysfunkcji organizacyjnej"

"Pracownika należy z całą pewnością upomnieć za to, że nie potrafił się kontrolować i okazywał zdenerwowanie w okolicznościach wymagających innego zachowania. To jednak nie może być uznane za słuszną przyczynę zwolnienia" - orzekł sąd.

Włoski dziennik wyjaśnił, że kasjer przepracował 28 lat, w tym większość czasu w tym samym banku.

Reprezentujący go prawnik Domenico Tambasco zwrócił uwagę na znaczenie wydanego wyroku, w którym po raz pierwszy sąd stwierdził, iż zachowania podlegające krokom dyscyplinarnym ze strony pracodawców mogą znaleźć uzasadnienie w warunkach wywołujących stres, na jaki narażone są osoby zatrudnione.

Dysfunkcja organizacyjna może w określonych sytuacjach usprawiedliwić indywidualne postępowanie - powiedział mecenas Tambasco.

Zaznaczył, że pracownik zawsze wyrażał swoje niezadowolenie, także w e-mailach do dyrekcji, a zatem była ona świadoma jego stanu, który w pewnych przypadkach, jak dodał, "wywoływał niską odporność na stres".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
prawo
prawo pracy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(6)
Jurek
6 miesięcy temu
Nie rozumiem takiego braku kultury. Jako absolwent Studium Pracowników Medycznych i Społecznych pracuję jako Opiekun osoby starszej, więc wiem ile cierpliwości czasami trzeba mieć, ale szacunek do drugiego człowieka to podstawa.
wed
7 miesięcy temu
wprowadzić regulamin 1000E kary za obrażenie klienta
program pis ...
7 miesięcy temu
tylko żłób pis ,,,reszta się nie opłaca
Victor
7 miesięcy temu
Kto tu sprawuje mecenat?
woj.
7 miesięcy temu
Klienci będą zadowoleni