W poniedziałek Rada Ministrów wprowadziła stan klęski żywiołowej na części obszaru województw dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego. Decyzja ta została podjęta w związku z powodzią, która nawiedziła południowo-zachodnią Polskę. Stan klęski żywiołowej ma obowiązywać przez 30 dni od dnia ogłoszenia rozporządzenia.
Mieszkańcy regionów dotkniętych kataklizmem miewają problemy z dostępem do środków. Przedstawiciele Santandera informują o możliwych przerwach w działaniu placówek i bankomatów na obszarach dotkniętych powodzią. Bank zapewnia, że środki klientów są bezpieczne, a usługi zostaną przywrócone, gdy tylko będzie to możliwe. Klienci są zachęcani do korzystania z internetowej wyszukiwarki lub infolinii w celu sprawdzenia dostępności usług.
Problemy z dostępem do gotówki nie ograniczają się tylko do jednej instytucji. W Toszku, mieście w województwie śląskim, mieszkanka napotkała trudności przy próbie wypłaty z bankomatu sieci Planet Cash. Urządzenie wyświetliło komunikat o czasowej niedostępności ze względu na zagrożenie powodziowe, mimo że w samym mieście nie było widocznych oznak powodzi - donosi Fakt.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zakres utrudnień i działania operatorów bankomatów
Sieć bankomatów Euronet również odnotowała problemy na zalanych terenach. Obecnie utrudniony jest dostęp do 30 bankomatów na obszarze Dolnego Śląska. Przedstawiciele firmy zapewniają, że sytuacja jest na bieżąco monitorowana, a Euronet pozostaje w stałym kontakcie z firmami serwisowymi i transportującymi gotówkę.
Problemy z infrastrukturą bankową są częścią szerszych utrudnień spowodowanych przez katastrofę. W wielu miejscach brakuje prądu, nie działają telefony komórkowe, a niektóre miejscowości są odcięte od świata. Rząd wprowadził stan klęski żywiołowej na części terenów województw dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego.
Sytuacja jest dynamiczna i zmienia się z godziny na godzinę. Banki i operatorzy bankomatów apelują o cierpliwość i zrozumienie, zapewniając jednocześnie, że dokładają wszelkich starań, aby przywrócić normalne funkcjonowanie usług finansowych na terenach dotkniętych powodzią.