Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

Telefony na kartę - decyzja UOKiK. 20 mln zł kary dla właściciela Plusa

13
Podziel się:

UOKiK nałożył ponad 20 mln zł kary na Polkomtela - operatora sieci Plus - za "naruszenie zbiorowych interesów konsumentów". Sprawa dotyczy brak zwrotu pieniędzy za niewykorzystany pre-paid.

Kara dla Polkomtela. Operator sieci Plus zapłaci ponad 20 mln zł
Kara dla Polkomtela. Operator sieci Plus zapłaci ponad 20 mln zł (East News)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy operatorzy komórkowi oddają konsumentom niewykorzystane pieniądze, gdy minie ważność konta na kartę. W takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja, Hiszpania, zwrot niewykorzystanych środków jest powszechną praktyką - czytamy w komunikacie UOKiK.

Urząd wydał pierwszą decyzję w tej sprawie, nakładając ponad 20,4 mln zł kary na Polkomtela (operator Plusa) za "naruszenie zbiorowych interesów konsumentów". Prezes UOKiK nakazał też Polkomtelowi zaniechać tej praktyki i opublikować rozstrzygnięcie urzędu na stronie internetowej operatora.

- Liczyliśmy, że operator wystąpi z propozycją wydania decyzji zobowiązującej, pomimo długiego czasu trwania postępowania tak się nie stało. Co więcej, praktyka nadal trwa - powiedział Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zobacz także: Obejrzyj: UOKiK poszukuje sygnalistów. I zapewnia anonimowość

- Na rynku usług telekomunikacyjnych panuje duża konkurencja, więc konsument powinien móc swobodnie wybierać najlepsze dla siebie oferty pre-paid. Tak się jednak nie dzieje bowiem konsument jest zmuszony do wykupywania doładowań tylko od jednego operatora z obawy przed utratą zgromadzonych na karcie środków - dodaje.

Jak podkreśla Chróstny, to operator dysponuje środkami swoich klientów i powinien je zwrócić na wniosek konsumenta automatycznie tak, jak się to odbywa na innych, europejskich rynkach. Urząd zachęca klientów do składania reklamacji. Każdy może się powołać na decyzję UOKiK i żądać zwrotu niewykorzystanych środków.

UOKiK we wrześniu 2016 r. wszczął postępowania przeciwko czterem największym operatorom - Orange Polska, P4, Polkomtel oraz T-Mobile Polska. Wątpliwości budziło to, że brak kolejnego doładowania telefonu na kartę oznaczał, że przepadają niewykorzystane środki. Podstawą do przyjrzenia się tej praktyce były skargi konsumentów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(13)
A możesz?
4 lata temu
Czy to chodzi o tego tempego zboczonego miśka?
bfd
4 lata temu
Nie wiem czemu uczepili się Plusa. Akurat proceder zabierania kasy był w dawnej Idei i Orange najbardziej dotkliwy, koniec wychodzących = zabranie kasy. W Plusie i T-Mobile, dawnej Erze był jeszcze czas na doładowanie by odzyskać. W Orange dopiero potem łaskawie wprowadzili chyba 5 dni na doładowanie. W Plusie było to chyba nawet do roku czasu. O ile pamiętam, to Plus miał właśnie najmniej dotkliwe zasady kasowania konta.
Prawda
4 lata temu
A mnie jest w Plusie bardzo dobrze. Mam telefon na kartę od kilkunastu lat i nie narzekam. Kiedyś,po złożonej błahej reklamacji wypłacono mi rekompensatę.
Diler.
4 lata temu
Ciekawe czy np mleczarnie zwrócą mi za jogurty i wyroby seropodobne albo czy rzeznicy będą zwracać za mięsa po terminie... W sumie to to samo. Idziesz do operatora kupujesz zasilenie za 50 zł ważne na 3miesiace.wykorzystasz dychę mija 3 miechy i bach albo w lewo albo w prawo... A w sklepie kupie dajmy na to 10 jogurtów ważnych na 2 tygodnie mija 2 miesiące i co!? Muszę wywalić no ale zjadłem 3 to za 7 powinni mi zwrócić...
Wertyq213
4 lata temu
Pan ......? Do tej pory nie wiem jakie i ile razy zmieniał nazwisko ale miał powiązania że służbami , stać go chociaż polska firma ale powiązana z gigantem Vodafone trochę można poczytac w cebuli ale wiadomo jak sie dobrzę trafi