Nie wykupił OC. Teraz ma 4,7 mln zł długu

Brak polisy OC może prowadzić do finansowej ruiny, czego dowodem jest przypadek kierowcy, który musi zwrócić Ubezpieczeniowemu Funduszowi Gwarancyjnemu 4,7 mln zł. To najwyższe pojedyncze zadłużenie wynikające z nieubezpieczonego wypadku drogowego w Polsce - informuje motoryzacja.interia.pl.

Nie wykupił OC. Teraz ma 4,7 mln zł długuNie wykupił OC. Teraz ma 4,7 mln zł długu
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | roibu
oprac.  MZUG

Jak podaje portal, kierowca poruszający się pojazdem z czasów PRL bez obowiązkowej polisy OC spowodował wypadek, który doprowadził do poważnych obrażeń u innego uczestnika ruchu. W wyniku kolizji samochód poszkodowanego uderzył w barierę energochłonną, a kierowca doznał poważnych obrażeń, w tym uszkodzenia rdzenia kręgowego i złamania kręgu.

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, powołany do ochrony ofiar wypadków spowodowanych przez nieubezpieczonych kierowców, wypłacił 4,7 mln zł na odszkodowanie, zadośćuczynienie, koszty leczenia i rentę. Teraz sprawca wypadku musi zwrócić całą kwotę UFG.

Mamy kilka takich przypadków, w których za nieubezpieczonego sprawcę zapłaciliśmy ponad milion złotych. Rekordzista ma niestety do zwrotu aż 4,7 mln zł. To dobitnie pokazuje największe ryzyko poruszania się pojazdem bez ważnego OC - wskazał w rozmowie z Interią Damian Ziąber z UFG.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Błyskawicznie dorobił się fortuny. Zdradza, czego żałuje

Kosztowne zaniedbanie

Średni koszt rocznej polisy OC w Polsce wynosi od 600 do 700 zł, a krótkoterminowe ubezpieczenie dla starszych pojazdów to wydatek rzędu 150-200 zł. Tymczasem brak polisy OC, nawet w przypadku pojazdów historycznych, które mogą być czasowo wyłączone z obowiązku ubezpieczenia, jest niedopuszczalny, jeśli pojazd jest użytkowany na drogach publicznych.

W opisywanym przypadku kierowca, zmieniając pas ruchu, zderzył się z innym samochodem. Wypadek spowodowany chwilowym roztargnieniem pociągnął za sobą ogromne konsekwencje finansowe.

Ponad 375 mln zł zadłużenia nieubezpieczonych kierowców

Przypadek kierowcy z długiem 4,7 mln zł nie jest odosobniony. Portal autokult.pl podaje, że łączne zadłużenie sprawców wypadków drogowych, którzy nie mieli polisy OC, wynosi w Polsce 375 mln zł. Średnie zadłużenie jednego kierowcy to 22 tys. zł.

W 2023 roku UFG wszczęło postępowania wobec 350 tys. właścicieli pojazdów, którzy nie spełnili obowiązku ubezpieczenia. Liczba takich przypadków rośnie, mimo że brak OC może prowadzić do nieproporcjonalnie wysokich kosztów.

Wybrane dla Ciebie
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a