"Galerie straciły na atrakcyjności". Znana marka zamyka część sklepów

Sieć odzieżowa Monnari zdecydowała o odstąpieniu od 24 umów najmu w centrach handlowych. Powierzchnia tych sklepów stanowi ok. 13 proc. całkowitej powierzchni należącej do marek Monnari. Jak wyjaśnia spółka, galerie straciły na swojej atrakcyjności.

sklep Monnari Monnari zdecydowało o odstąpieniu od 24 umów najmu w centrach handlowych.

Jak poinformowało Monnari, powodem decyzji jest pandemia COVID-19 i jej skutki uniemożliwiające wykonywanie umów na dotychczasowych warunkach, które nie zostały zmienione mimo wielomiesięcznych negocjacji z właścicielami galerii handlowych.

"Trzy lockdowny, drastyczny spadek odwiedzin centrów handlowych w okresach otwarcia, coraz większy udział sprzedaży odzieży i obuwia on-line, atmosfera stałego zagrożenia zdrowia wynikająca z wprowadzania administracyjnych nakazów i zakazów, powodują, że galerie straciły na swojej atrakcyjności” –wyjaśnia swoją decyzję Monnari.

Dodaje, że potwierdza to trwały trend spadku odwiedzin, odnotowany w 2020 roku w należących do sieci salonach zlokalizowanych w centrach handlowych.

mBank webinar odc. 2: Cele i plany inwestycyjne – jak je określać?

Spółka Monnari jest otwarta na porozumienie, jednak - jak zaznacza - jego warunki powinny być dostosowane do obecnej sytuacji rynkowej. Dodaje też, że powiązanie czynszu za najem z obrotami najemcy jest warunkiem przetrwania spółek detalicznych w aktualnym otoczeniu ekonomicznym.

Trzeci lockdown galerii rozpoczął się 28 grudnia i potrwa do końca tego tygodnia. W czwartek rząd ogłosił otwarcie centrów handlowych w reżimie sanitarnym od 1 lutego.

W połowie stycznia notowana na warszawskiej giełdzie spółka Monnari podała, że przychody ze sprzedaży w 2020 roku zmalały o ponad jedną czwartą do ok. 205,3 mln zł. W ubiegłym roku w całej sieci odnotowano spadek wejść do salonów o 7,7 mln osób.

Już wiosną - po wybuchu pandemii i wprowadzeniu pierwszego lockdownu - pojawiały się prognozy, że galerie handlowe stracą na znaczeniu, a do łask wrócą ulice targowe. Już prawie rok właściciele firm odzieżowych walczą o przetrwanie. W ubiegłym tygodniu polska marka Coccodrillo ogłosiła, że zamierza zamknąć kilka salonów w galeriach i postawić na franczyzę.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują