"Przewidujemy, że z ok. 1,5 mln aktywnych użytkowników systemu, których chcielibyśmy mieć na koniec 2022 roku, 65-75% pochodzić będzie z Polski, chociaż wszystko zależeć będzie od tempa rozwoju na poszczególnych rynkach" - powiedział Maliszewski w rozmowie z ISBnews.
Szef blinkee.city nie ukrywa, że bardzo liczy na mniejsze miejscowości, gdzie firma ma szansę zaistnieć jako pierwsza i również zdominować rynek.
"Wydaje się, że gdybyśmy w 2022 roku około 30% pojazdów mieli zlokalizowane w małych miastach, to byłby to bardzo dobry wynik" - dodał Maliszewski.
Zaznaczył również, że do mniejszych miast oprócz hulajnóg trafiać będą także elektryczne skutery, choć w proporcjonalnie mniejszej liczbie, bo nieco inna jest docelowa grupa klientów na skutery niż na hulajnogi.
Zapytany o powód podpisania umowy inwestycyjnej z firmą Unimot, zamiast z inwestorem typowo finansowym w ramach funduszu private equity lub wejścia na giełdę, Maliszewski wyjaśnił, że oprócz pozyskania środków finansowych chodziło o dodatkowy efekt synergii i wsparcia przez większego partnera.
"Współpraca z Unimotem to dla nas gigantyczna baza potencjalnych partnerów w postaci właścicieli ponad 3 tys. stacji paliw Avia w całej Europie" - podkreślił.
Green Electricity jest operatorem platformy Blinkee.city, oferującej w ramach gospodarki współdzielonej wynajem hulajnóg, skuterów elektrycznych, rowerów elektrycznych i samochodów elektrycznych na minuty. 20% udziałów firmy objął Unimot, operator sieci stacji Avia, a 5% Marek Podstawa, były członek zarządu PKN Orlen odpowiedzialny za segment detaliczny.
Piotr Apanowicz