Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GPW chce stworzyć nowy segment rynku dla producentów gier

0
Podziel się:

- Giełda rozważa oddzielny segment dla sektora cyfrowej rozrywki, w tym przede wszystkim producentów gier - mówił przedstawiciel GPW.

GPW chce stworzyć nowy segment rynku dla producentów gier
(GPW)

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie rozważa stworzenie oddzielnego segmentu dla sektora cyfrowej rozrywki, w tym przede wszystkim producentów gier, poinformował członek zarządu Dariusz Kułakowski. Odbędzie się to w ramach procesu nowej segmentacji obu rynków giełdowych.

- Giełda rozważa oddzielny segment dla sektora cyfrowej rozrywki, w tym przede wszystkim producentów gier. Branża staje się bardzo dużym biznesem. Być może pojawi się indeks i pochodne, ale to przyszłość - powiedział Kułakowski podczas debiutu Vivid Games na GPW.

Dodał, że nowa segmentacja rynku głównego ma być skorelowana z NewConnect.

- Prace trwają. W ciągu miesiąca może być wstępne zdefiniowanie, ale będzie to nadal proces, ponieważ będziemy m.in. chcieli, żeby spółki odniosły się do propozycji segmentacji ich akcji - wskazał członek zarządu.

W piątek na rynku głównym warszawskiej giełdy zadebiutował Vivid Games, bydgoska spółka specjalizująca się w tworzeniu gier na smartfony i urządzenia przenośne.

Firma ta nie jest jedyną spółką tworzącą gry komputerowe, która jest notowana na warszawskim parkiecie. Inwestorzy, którzy chcą zainwestować w ten sektor mogą wybierać również spośród takich firm jak CD Projekt (producent Wiedźmina) lub CI Games (producent Snipera).

GPW prowadzi rynek regulowany dla akcji oraz instrumentów pochodnych, a także alternatywny rynek akcji NewConnect dla spółek wzrostowych. Rozwija także Catalyst - rynek przeznaczony dla emitentów obligacji korporacyjnych i komunalnych oraz rynki towarowe. Od listopada 2010 roku GPW jest spółką publiczną notowaną na prowadzonym przez siebie parkiecie.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)