Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Auchan i Intermarche z zarzutami od UOKiK. Chodzi o dostawy produktów

96
Podziel się:

Prezes UOKiK postawił Auchan Polska i SCA PR Polska (Intermarche) zarzuty nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej wobec dostawców produktów rolno-spożywczych - poinformował Urząd. Jeśli zarzuty się potwierdzą, właścicielom sieci grozi kara w wysokości do 3 proc. rocznego obrotu.

Auchan i Intermarche z zarzutami od UOKiK. Chodzi o dostawy produktów
UOKiK: zarzuty dla Auchan i SCA PR (Intermarche) za wykorzystywanie przewagi kontraktowej (Getty Images, Jaap Arriens)

UOKiK wyjaśnia, że zarzuty wobec Intermarche dotyczą ustalania warunków współpracy w trakcie jej trwania, a także uzyskiwania rabatów, pomimo że nie zostały spełnione warunki, od których pierwotnie uzależniono ich udzielenie.

UOKiK postawił zarzuty sieciom Auchan i Intermarche

Urząd ustalił, że sieć zawierała umowy dotyczące warunków handlowych z dostawcami produktów rolno-spożywczych na kolejny rok z opóźnieniem, oczekując od dostawców uwzględnienia nowych warunków od początku tego roku. Tym samym dostawcy, realizując zamówienia w okresie od 1 stycznia danego roku do dnia podpisania umowy, nie mieli pewności, na jakich zasadach i warunkach zostanie wstecznie rozliczona sprzedaż. Ponadto występowały sytuacje, w których dostawcy byli obciążeni dodatkowymi rabatami, nieprzewidzianymi w pierwotnych umowach o dostawy - tłumaczy Urząd w komunikacie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Żonglerka cenami to trik stary jak świat. "Niejasne oznakowanie cen. Prawo mówi jasno"

Ponadto ustalenia wskazują, że SCA PR Polska (Intermarche) uzyskiwała od dostawców rabat retrospektywny, mimo że wartość obrotu, od której strony w uprzedniej umowie uzależniły jego udzielenie, nie została osiągnięta w danym okresie rozliczeniowym. W konsekwencji tych działań dostawcy byli pozbawiani części dochodu przysługującego im z tytułu współpracy z siecią.

Zarzuty wobec Auchan dotyczą natomiast nieuzasadnionego pobierania opłat od kontrahentów.

"W działaniach przeanalizowanych w toku postępowania wyjaśniającego w latach 2020-2021 przedsiębiorca obciążał kontrahentów kosztami transportu towarów z magazynów do poszczególnych marketów, przerzucając tym samym część kosztów prowadzenia własnej działalności podstawowej na dostawców. Ponadto nie wszyscy dostawcy ponosili opłatę za transport. Niektórzy byli z niej zwolnieni, pomimo dostarczania towarów również do magazynów centralnych, co może świadczyć o nierównym traktowaniu partnerów" - napisano w komunikacie Urzędu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(96)
WYRÓŻNIONE
Anioł
2 lata temu
powiem szczerze, że po latach działania w handlu przyjąłem kilka zasad....pierwsze to nie handlować z sieciami, drugie to maksymalny kredyt kupiecki na 21 dni, trzecie, jak kontrahen spóźnia się po raz trzeci z zapłatą o okres powyżej 14 dni od terminu dostaje nowe warunki na zasadzie przedpłaty...nie stać mnie na finansowanie biznesów innych ludzi...
Edward
2 lata temu
A kiedy UOKiK weźmie się za czerwonego owada?? Ceny na półkach niektórych towarów są inne niż przy kasie. Kasa zawsze więcej nabija. Zróbcie w tym porządek
Pol
2 lata temu
Dowalić im kary i bojkotować bo nadal siedzą w Rosji
NAJNOWSZE KOMENTARZE (96)
anonim
2 lata temu
biedre powinni zamknac tam ciagle nieprawidłowosci
Analityk
2 lata temu
Wystarczy nie wejsc do danego sklepu przez miesiac. Szybko zmądrzeją albo się zawiną. Ale ludzie dla 5gr oszczędności będą tam chodzic.
Xcvvb
2 lata temu
Jak to prawda to karać i tyle. Mnie ciekawi co z tymi wszystkimi (pewnie regionalnymi) handlowcami co wynegocjowali dodatkowe rzeczy dla Auchan. Pewnie dostali za to premie od wyników. Czy teraz będą je zwracać? Szczerze wątpię.
Kama
2 lata temu
Może tak supermarkety podczas transportu awokado do siebie, by nie przymrażały tych owoców, bo takie nie nadają się do niczego i przez to nie kupuję, jak wielu ludzi, a potem wyrzucają ich stosy. Trzeba multum wody, by wyrosło jedno awokado, tyle mówi się o ekologii, ale na razie narzuca się ją zwykłym ludziom, a nie korpo, producentom itd. Proszę zatem o właściwe przechowywanie i odpowiedni transport dla awokado.
LoLo
2 lata temu
Z Biedrą jest podobnie. Widziałem, jak traktowała dostawców owoców. Potrafiła zamówić całego tira na już a po dostarczeniu nie odebrać połowy zasłaniając się jakością towaru. Tzw. zwroty. Tylko że towar nie różnił się niczym od tego z poprzedniej dostawy. Ot zapewne zamówili z wyprzedzeniem na zapas, a tu sie okazało że za mało sprzedali i na magazynie zostało. Więc niech sobie dostawca zabiera. Na własny koszt oczywiście tak jak i dostawa. Jk dostwcy nie pasuje to mogą od niego nie brać. A co tam. Pozycja silniejzego to sie chyba nazywa...
...
Następna strona