Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MWL
|
aktualizacja

Będą dopłaty do stacji ładowania aut elektrycznych i tankowania wodoru

Materiał powstał w ramach ekologicznej akcji WP naturalnie.
15
Podziel się:

W styczniu ruszy nabór wniosków do programu wsparcia rozbudowy infrastruktury ładowania aut elektrycznych i tankowania wodoru. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczy na niego 870 mln zł. Jak ocenia Polska Izba Rozwoju Elektromobilności, bez rozwoju sieci ładowarek, ani rusz.

Będą dopłaty do stacji ładowania aut elektrycznych i tankowania wodoru
Brak stacji ładowania aut elektrycznych hamuje rozwój elektromobilności w Polsce. (Adobe Stock, ©Michael Flippo - stock.adobe.com)

Według Licznika Elektromobilności PSPA i PZPM na koniec listopada w Polsce zarejestrowanych było ponad 35,2 tys. samochodów z napędem elektrycznym, z czego 49 proc. to pojazdy wyłącznie elektryczne (PHEV). Pozostałe 51 proc. to hybrydy plug-in.

Pod koniec ubiegłego miesiąca w Polsce funkcjonowało nieco ponad 1,8 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (3,5 tys. punktów). 31 proc. z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 69 proc. - wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.

Zdaniem prezesa PIRE dziś brak infrastruktury to najważniejszy hamulec rozwoju rynku elektromobilnego w Polsce.

- Uważamy, że powinniśmy się skupić na budowie, nazwijmy to, stacji benzynowych dla samochodów elektrycznych, hubów ładowania, szczególnie w miastach, na obrzeżach miast tak, żeby można było korzystać swobodnie z samochodu elektrycznego w zasadzie przez każdą grupę, która tego potrzebuje, i biznes, który nie może czekać kilku lub kilkunastu godzin na to, aż auto się naładuje - mówi Krzysztof Burda w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

- Powinniśmy zacząć od największych miast. One mają największy potencjał, jeśli chodzi o zakupy nowych pojazdów, ale też największy potencjał korzyści z wdrażania elektromobilności: pozbywamy się emisji spalin, hałasu. W następnym kroku na pewno to wszystko trafi też do mniejszych miast.

Zobacz także: EVS32: w przyszłości auta elektryczne będą oddawać prąd do sieci

Dopłaty do stacji ładowania samochodów elektrycznych. Program NFOŚiGW

Rozbudowa sieci ładowarek ma znacząco przyspieszyć dzięki programowi NFOŚiGW, który 7 stycznia 2022 r. uruchomi nabór wniosków. Z bezzwrotnych dotacji będą mogły skorzystać:

  • samorządy,
  • firmy,
  • spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe
  • rolnicy.

Do rozdysponowania jest kwota 1,87 mld zł, z czego 1 mld zł zostanie przeznaczony na rozwój sieci elektroenergetycznej na potrzeby ładowarek pojazdów elektrycznych, a 870 mln zł - na same ładowarki i stacje wodoru. Zgodnie z założeniami powstać ma sieć 17 tys. punktów ładowania oraz 20 stacji wodoru.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(15)
Pero
3 tyg. temu
Jak nie będzie można płacić każdą kartą platniczą to jest dziadostwo. Jak nie będzie stacji ładowania na wzór stacji paliwowych to jest dziadostwo. Jak nie będzie odpowiedniej ilości stanowisk na stacjach ładowania to dziadostwo jak nie będzie automatów serwujących napój czy kanapkę przy pojedynczych ładowarkach to dziadostwo. Jak nie będzie odpowiednich rękawiczek przy dystrybutorach energii to dziadostwo. Czas to pożądanie zorganizować.
OUTL Phev
12 miesięcy temu
Phev to nie sa samochody wylacznie elektryczne. PHEV sa to hybrydy z mozliwoscia doladowywania ze zrodel zawnetrznych
Emeryt
2 lata temu
Rozumiem że to kolejny wymysł geniusza z Brukseli Timermansa.Komu teraz będą nabijali kasę,bo do tej pory putinowi?
gucio
3 lata temu
to tylko na razie ,potem sami bedziecie plakac i placic.....
morawiecki
3 lata temu
defraudacja+ postępuje.