Będą nowe fotele w samolotach LOT-u. Trafią do Boeingów 737 MAX i Airbusów
Zakład Recaro w Świebodzinie wyprodukował pierwszą partię nowych foteli dla samolotów Polskich Linii Lotniczych LOT. Zostaną zamontowane w 13 Boeingach 737 MAX 8 oraz w Airbusach A220.
Fotele Recaro R2 ważą mniej niż 10 kg, a to ma przekładać się na niższe zużycie paliwa i redukcję emisji CO2. Jak poinformował narodowy przewoźnik, nowe siedzenia będą montowane we wszystkich Boeingach 737 MAX 8 oraz Airbusach A220, które stopniowo zasilą flotę PLL LOT.
Polskie fotele do nowych samolotów LOT-u
- Nie bez znaczenia jest również fakt, że są produkowane w Polsce. Produkcja foteli w Świebodzinie to konkretne wsparcie dla miejsc pracy w Polsce i przykład udanej współpracy międzynarodowej, zakorzenionej lokalnie - mówi Michał Fijoł, prezes PLL LOT, cytowany w komunikacie przewoźnika.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zbudował 3 sieci franczyzowe i wszystkie sprzedał - Damian Ozga w Biznes Klasie Young
Każdy z foteli Recaro R2 będzie wyposażony w indywidualne gniazdo zasilania o mocy 60 W, aby szybko ładować urządzenia elektroniczne. W oparciach znajdzie się też półka z uchwytem BYOD (Bring Your Own Device) do zamocowania smartfona lub tabletu. "Komfort podróży zwiększają regulowane w sześciu płaszczyznach zagłówki, przedłużone podłokietniki, profilowane oparcia z pianką poprawiającą wygodę oraz lekkie, przesuwne stoliki" - czytamy w komunikacie.
Flota Polskich Linii Lotniczych LOT
Przypomnijmy, że do 2027 r. Polskie Linie Lotnicze LOT odbiorą 13 samolotów Boeing 737 MAX 8. Pierwsze mają dołączyć do floty polskiego przewoźnika jeszcze w 2025 r. Z kolei w 2026 r. kolejne dwa Dreamlinery. Miesiąc temu podpisano kontrakt na dostawy nawet 84 Airbusów A220. Nie wyczerpuje to jednak planów zakupowych. W ciągu 10 lat liczba samolotów z żurawiem na ogonie ma wzrosnąć z 86 do 179.
Flota Polskich Linii Lotniczych LOT liczy dziś 86 samolotów. Z danych ch-aviation.com dla money.pl wynika, że ich średni wiek to 12,8 lat. Trasy transkontynentalne obsługuje 15 Boeingów 787 Dreamliner , a połączenia średniego zasięgu - 24 maszyny z rodziny B737. Najwięcej jest samolotów regionalnych wyprodukowanych przez Embraera - 47. I to właśnie one w najbliższych latach sukcesywnie będą wymieniane na nowe Airbusy A220-100 i A220-300.
oprac. Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl