Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

Biedronka zmienia plany. Przez koronawirusa nie otworzy nowych sklepów

30
Podziel się

Ze względu na wpływ epidemii koronawirusa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, zawiesił plany otwarcia 100 nowych sklepów w Polsce. W pierwszym kwartale portugalska firma zainwestowała w sieć Biedronka 33 mln euro.

Biedronka zmienia plany. Przez koronawirusa nie otworzy nowych sklepów.
Biedronka zmienia plany. Przez koronawirusa nie otworzy nowych sklepów. (Wikimedia Commons)
bDyysSkB

- Ze względu na niepewność dotyczącą ewolucji pandemii, nie mamy wystarczających informacji, aby przedstawić wiarygodne szacunki dotyczące potencjalnego wpływu tego kryzysu na tegoroczną działalność. Z tego powodu rozważne jest wycofanie planów przedstawionych 20 lutego przy okazji publikacji wyników za rok 2019 - czytamy w raporcie kwartalnym.

- Posiadane obecnie informacje każą nam stwierdzić, że pandemia będzie miała wpływ na wszystkie rynki. Jednakże stopień i głębokość tego wpływu będzie zależeć od okresu trwania pandemii i działań zapobiegawczych podejmowanych przez każdy kraj – czytamy dalej.

bDyysSkD

W lutym Jeronimo Martins zakładał, że w 2020 roku w Polsce przybędzie ponad 100 nowych sklepów Biedronka, z czego około 60 proc. w standardowym formacie, a pozostałe sklepy miały być mniejsze. Plan zakładał także otwarcie około 50 sklepów Hebe oraz modernizację około 250 placówek. Na koniec marca sieć Biedronka liczyła 3 010 placówek o łącznej powierzchni 2,03 mln m2.

Zobacz także: Profesjonalna bankowość na miarę XXI wieku: profil zaufany

W pierwszym kwartale portugalska firma Jeronimo Martins zainwestowała 90 mln euro, z czego 37 proc., czyli 33 mln euro w Biedronkę. Jak napisano w raporcie, cena odgrywa jeszcze większą rolę w obliczu niepewności, więc w pierwszym kwartale Biedronka realizowała swoją strategię promocyjną. Od stycznia do marca wyprodukowano 67 reklam telewizyjnych i 90 ulotek promocyjnych.

bDyysSkJ

Sprzedaż w sieci dyskontów wzrosła gwałtownie w pierwszych dwóch tygodniach marca, kiedy Polacy ruszyli do sklepów robić zapasy w obawie przed brakami żywności w czasie epidemii. Jednak w ostatnich dwóch tygodniach marca sprzedaż spadła, na co wpłynęły wprowadzone w kraju ograniczenia, skrócenie godzin otwarcia dyskontu, a także nagromadzenie zapasów żywności w pierwszej połowie marca.

W środę właściciel popularnej sieci dyskontów podał wyniki za pierwszy kwartał. Przychody Biedronki wzrosły w złotówkach o 13,2 proc. EBITDA wyniosła 277 mln euro, co oznacza wzrost o 6,5 proc. w skali rocznej.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

bDyysSkK

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

bDyysSle
KOMENTARZE
(30)
Dagmara
8 miesięcy temu
Syf pod tymi Biedronkami jest na maksa, trawa nie skoszona, zielsko przed wejściem,latające rękawiczki a fuj. Wole do netto iść albo Lidla tam przynajmniej czysto
szzefo
8 miesięcy temu
Właściciel powinien zadbać o jakość usługi oraz porządek cenowy i sklepowy.
Basia
8 miesięcy temu
W Biedronkach brak organizacji pracy jeżdżą z towarem kiedy chcą blokują przejścia opakowania po zbiorczych towarach znajdują się na całej powierzchni sklepowej masakra i brak kasjerek tak jest w większości Biedronek w Poznaniu.Idę tam w ostatecznośći.
bDyysSlf
roman
8 miesięcy temu
bardzo się z tego faktu cieszymy....
szzefo
8 miesięcy temu
Właściciel powinien zadbać o jakość usługi oraz porządek cenowy i sklepowy.
...
Następna strona