Chiński GAC uruchamia montaż aut w Europie. Sprzedaż w Polsce już ruszyła
Guangzhou Automobile Group, znany chiński producent aut, ruszył z produkcją w Austrii. "Postawił na kontraktowy montaż, a nie pełnoskalową fabrykę, podobnie jak większość firm zza Wielkiego Muru" - pisze "Puls Biznesu".
Elektryczny model Aion V produkowany jest w zakładzie Magna Steyr, jednym z najbardziej doświadczonych producentów kontraktowych w Europie. Fabryka ta, specjalizująca się w montażu różnych typów pojazdów, teoretycznie umożliwia chińskim producentom łatwiejszy i szybszy dostęp do europejskiego rynku.
Aion V jest już dostępny na polskim rynku, co stanowi kolejny krok w globalnej ekspansji GAC. Model oferuje 8-letnią gwarancję, baterię o pojemności 75,3 kWh, zasięg do 510 km oraz możliwość szybkiego ładowania. Marcin Słomkowski, dyrektor GAC Motors w Polsce, podkreśla znaczenie rynku europejskiego, w tym polskiego, w strategii koncernu:
- Europa, w tym Polska, to kluczowy rynek w globalnej ekspansji GAC. Współpraca z Magną daje nam jakość i skalowalność niezbędną do budowy pozycji w UE - stwierdził w rozmowie z "PB".
Chińskie auta zagrożeniem dla naszej gospodarki? "Pytanie, jak Europa będzie się bronić"
Chińska ofensywa w UE
Decyzja o rozpoczęciu produkcji w Europie nie jest odosobniona. Inne chińskie koncerny również szukają możliwości rozwoju poza granicami kraju. Przykładem jest BYD, który buduje fabrykę na Węgrzech, czy XPeng i Chery, którzy korzystają z zakładów produkcyjnych w Europie.
Chińskie firmy, takie jak SAIC czy Great Wall Motors, analizują możliwości uruchomienia produkcji na Starym Kontynencie. Geely, właściciel m.in. Volvo, integruje się na innym poziomie z rynkiem europejskim, prowadząc działania w Szwecji i Belgii.
Źródło: pb.pl