Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRWL
|
aktualizacja

Czterodniowy tydzień pracy. Polska firma decyduje się na rewolucyjny krok

59
Podziel się:

Żeby być efektywnym w pracy, nie trzeba pracować przez pięć dni w tygodniu po osiem godzin. Coraz więcej państw i firm myśli nad skróceniem pracy do czterech dni w tygodniu. W Polsce taki krok planuje firma Monday, która przygotowuje swoje procesy do tego rozwiązania. Wymaga to pewnych zmian, ale docelowo ma to być system równie efektywny, co pięciodniowy tydzień pracy.

Czterodniowy tydzień pracy. Polska firma decyduje się na rewolucyjny krok
Polska firma Monday Group wprowadzi 4-dniowy tydzień pracy (Adobe Stock, Franziska & Tom Werner)

Czterodniowy tydzień pracy? To nie jest niemożliwe nawet w przypadku, jeżeli będzie to jedynie decyzja pracodawcy, a nie prawo wprowadzone na szczeblu państwowym. Pomysł skrócenia tygodnia pracy wciąż budzi zastrzeżenia, w dużej mierze przedsiębiorców, ale takie same zastrzeżenia były do czterdziestogodzinnego tygodnia pracy czy wolnych niedziel (z przykładów mniej odległych historycznie).

Czterodniowy tydzień pracy nie zakłóci relacji z klientami

Jednak sytuacja, w której jedna firma decyduje się na skrócenia czasu pracy o jeden dzień, a jej kontrahenci nadal pracują od poniedziałku do piątku, wymaga pewnych przygotowań.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nie ma gdzie budowa, nie ma kto budować, brakuje materiałów. "Nie mam dobrych wieści"

Firmą, która planuje wprowadzenie krótszego wymiaru pracy jest Monday Group. Jej właścicielka, Ewa Mittelstaedt, w rozmowie z dziennikarzami "Forbes Woman" opowiada o przygotowaniach do tej wielkiej zmiany.

Przedsiębiorczyni zwraca uwagę na to, że najważniejsze z jej punktu widzenia, jest ułożenie na nowo zasad pracy z klientami Monday. Jest to bardzo istotne w sytuacji, w której klient kontaktuje się z jednym pracownikiem, dlatego też w tym wypadku w pewnym sensie system pracy trzeba stworzyć od nowa. W ostateczności, w przypadku zażyłych relacji z klientem można po prostu poinformować, że w piątki account manager nie pracuje.

Firma Monday od podstaw chce zmienić organizację pracy, wprowadza automatyzacje, tam, gdzie jest to możliwe i szuka opcji outsourcing. Mittelstaedt powiedziała też, że firma pracuje nad kompleksową bazą wiedzy na temat projektów, tak żeby status realizacji danego projektu był łatwo dostępny dla pracowników. Choć pracownicy będą pracować cztery dni w tygodniu, to firma będzie tak naprawdę pracować normalnie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(59)
NMN95
3 miesiące temu
borze szumiący... co tu się w komentarzach odjaniapawla
Dr.Solfernus
4 miesiące temu
To ciekawe bo w centrum dystrybucyjnym biedy w wojniczu tydzień ma 8 dni a płacą za 7.
hmm
4 miesiące temu
Przeleciałem ten ubogi artykuł i nie doszukałem się informacji, co to za firma ten cały mandej....producent bidetów czy jak?
Majk
4 miesiące temu
Przedsiębiorczyni? Serio??? Takie PR-owe obiboki mogą sobie i cztery dni pracować.
wap
4 miesiące temu
tonie sztuka sie natyrac i nic z tego nie meic sztuka zarobic ,a sie nie narobic,jezeli firma bedzie ,zeby sie narobic za darmo mozna za kazdym papierek do kosza wrzucci po calym dniu czlowiek sie natyra za free,sztuka jest zarobic,a nie narobic sie
...
Następna strona