Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Dorota Wietrzyk
|
Partnerem materiału jest Coca-Cola

Czym tak naprawdę są Święta i dlaczego nas poruszają?

Podziel się:

Z czym kojarzy się grudzień? Z nastrojowymi lampkami, ubieraniem choinki i pakowaniem prezentów? Nic dziwnego! Od kilku dni wszyscy myślimy już wyłącznie o nadchodzących wielkimi krokami i w rytmie dzwoneczków Świętach. To różnorodność barw, które cieszą oko, radosne nuty kolęd w każdej radiostacji, po obłędnie pachnące pierniczki – to wszystko działa na nasze zmysły! Jednak czy kiedykolwiek odważyliśmy się, zajrzeć trochę głębiej i odpowiedzieć sobie na pytanie, czym tak naprawdę są Święta?

Czym tak naprawdę są Święta i dlaczego nas poruszają?
(Adobe Stock)

Czas dawania

Druga połowa grudnia w niemal każdej kulturze wiązała i wiąże się ze świętowaniem. Dla niektórych był to czas celebracji przesilenia zimowego, dla innych – moment narodzin nowego świata i porządku. Obecnie zaś jest to przede wszystkim miejsce rodzinnych spotkań przy tradycyjnie zastawionym stole i przysmakach, na które czeka się cały rok. I kiedy dla jednych ten okres jest przepełniony obfitością i dobrobytem, dla innych wiąże się z wyrzeczeniami i – nierzadko – samotnością. I to właśnie w te grudniowe dni szczególnie warto pamiętać, że w Święta nie tylko otrzymujemy, ale przede wszystkim możemy coś podarować. Tym bardziej, że dzielenie się z innymi wymaga od nas naprawdę niewiele wysiłku, a przynosi ogromną satysfakcję.

Nic zatem dziwnego, że coraz więcej firm i marek w swoich okołoświątecznych inicjatywach zachęca do działania na szeroką skalę i pomagania potrzebującym także spoza sąsiedzkiego kręgu. Największą wartością takich akcji jest wspieranie tych, którzy faktycznie tego potrzebują. Docieranie do organizacji, które wiedzą jak i komu pomagać. Ich choć czas przedświąteczny sprawia, że wszyscy stajemy się bardziej wrażliwi na potrzeby innych, to zaletą działań charytatywnych firm jest to, że nie są one tylko od święta, że są realizowane przez cały rok. Taką konsekwentną strategią, głęboko wpisaną w core swoich działań, realizuje system firm Coca-Cola. Marka od lat wspiera Federację Polskich Banków Żywności, której celem jest ratowanie pożywienia.

- Federacja Polskich Banków Żywności realizuje godną podziwu misję ratowania żywności przed zmarnowaniem i przekazywania jej najbardziej potrzebującym w Polsce, którą od lat wspieramy jako system firm Coca-Cola. Cieszę się, że po raz kolejny łączymy siły w tak ważnym momencie roku i wspólnie organizujemy akcję charytatywną na dużą skalę i przy zaangażowaniu naszych pracowników. Dzięki temu tuż przed świętami możemy nieść osobom w potrzebie to, co niezbędne – żywność, napoje, ale także wiele ciepła i życzliwości – mówi Natalia Stroe, Dyrektor Generalna Coca-Cola Services Polska i kraje bałtyckie.

Magia Świąt zawsze znajdzie drogę!

Prawdziwa Magia Świąt jednoczy nas i porusza. To sezon powrotów do rodzinnego domu, spotkań i wspólnie przeżywanych chwil. Migające lampki choinkowe i świąteczne hity są tylko tłem. Istotą świętowania jest radość dawania – nie tylko prezentów – ale też uczuć i emocji oraz wzajemne dzielenie się dobrem.

W to dzielenie się dobrem włączyła się system firm Coca-Cola – wspierając po raz kolejny Federację Polskich Banków Żywności. Dzięki obopólnej współpracy uratowana zostanie żywność pozwalająca na przygotowanie aż pół miliona darmowych posiłków dla osób potrzebujących. Marka przekaże także napoje, a jej pracownicy w ramach wolontariatu pomogą w dostarczaniu świątecznych paczek do organizacji pomocowych, by Magia Świąt zawsze znalazła drogę!

- Działając razem, możemy osiągnąć wiele dobrego. Zwłaszcza przed świętami nasze zaangażowanie jest szczególnie potrzebne, aby nieść radość osobom potrzebującym w Polsce. Pomoc systemu firm Coca-Cola to dla Banków Żywności szansa na uratowanie ponad 230 000 kg żywności, z której beneficjenci pomocy mogą przygotować nawet pół miliona posiłków – podsumowuje Beata Ciepła, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Partnerem materiału jest Coca-Cola
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera