Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|

DS nie chce być droższym Citroenem. Liczy, że przyciągnie klientów Mercedesa i BMW

42
Podziel się:

Mamy ambicję wnieść na rynek coś nowego - mówi Béatrice Foucher, CEO DS Automobiles, francuskiej marki aut premium. Jak to zrobić, gdy jest się częścią dużego koncernu Stellantis i korzysta z tych samych podzespołów, co Opel czy Fiat? O to money.pl zapytał szefową marki podczas jej wizyty w Polsce.

DS nie chce być droższym Citroenem. Liczy, że przyciągnie klientów Mercedesa i BMW
Béatrice Foucher od 2021 r. stoi na czele marki DS Automobiles w koncernie PSA, a dziś - Stellantis (materiały prasowe, DS Automobiles)

Kto dziś pamięta, że w latach 1955-1975 Citroen produkował sztandarowy model DS? Na jego cześć francuska marka utworzyła później linię modelową pod tą nazwą, która miała kojarzyć się z prestiżem i obejmowała najlepiej wyposażone wersje. Aż wreszcie w 2014 r. podjęto decyzję, że DS staje się odrębną marką premium, taką francuską odpowiedzią na Lexusa od Toyoty.

- Nie jesteśmy jeszcze dojrzałą marką o ugruntowanej świadomości wśród klientów. I chcemy rosnąć na konkurencyjnym rynku - powiedziała Béatrice Foucher na spotkaniu z dziennikarzami w Warszawie. Mimo to DS chce "podkraść" klientów takim wyjadaczom rynku premium jak BMW i Mercedes-Benz. Francuzi szczycą się, że już dziś 15 proc. klientów DS to byli posiadacze aut Mercedesa.

Mamy ambicję wnieść na rynek coś nowego. Są już na nim silne marki premium, nie tylko niemieckie, ale też Volvo czy Lexus. Nie ma potrzeby robić dokładnie tego samego. Naszym atutem jest szeroko rozumiana "francuskość"; tak pod względem designu, rzemiosła jak i komfortu - stwierdziła.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zakaz rejestracji aut spalinowych staje się faktem. "Koncerny motoryzacyjne będą musiały przestawić wajchę"

Czym DS chce odróżniać się od Citroena, Fiata i Opla?

W 2021 r. formalnie koncerny PSA Groupe i Fiat Chrysler Automobiles połączyły się, tworząc Stellantis. To czwarty pod względem wielkości producent samochodów na świecie, do którego należy 14 marek, w tym DS Automobiles.

Money.pl zapytał Béatrice Foucher o to, jak w takich warunkach stworzyć markę premium, mając do dyspozycji te same silniki, platformę, multimedia i elementy wyposażenia, z których korzystają też Opel czy Fiat.

Z jednej strony to duży benefit, że możesz korzystać z szerokiej palety podzespołów dla 14 marek. Z drugiej jednak, musisz zapewnić, że twoje samochody odróżniają się od nich. W bardzo specyficzny sposób tuningujemy nasze auta, by połączyć komfort jazdy i przyjemność prowadzenia Stoimy przed takim samym zadaniem jak Audi, które nie jest tym samym co Volkswagen czy Cupra - stwierdziła.

W 2022 r. DS Automobiles w Europie sprzedał ponad 45 tys. samochodów, notując wzrost o prawie jedną piątą. Filarem jej wyników jest model DS 7, ale - jak mówi Foucher - motorem wzrostu w najbliższych latach ma być kompaktowy crossover DS 4.

Nie zachwycają wyniki sprzedaży flagowego modelu DS 9, limuzyny mającej konkurować z Audi A6 i Mercedesem klasy E. Produkcję tego modelu ulokowano w Chinach. Decyzja zapadła przed pandemią, gdy rynek w Państwie Środka konsekwentnie rósł i łaknął wszystkiego, co premium i luksusowe. W 2022 r. zbudowano tam zaledwie pół tysiąca egzemplarzy tego modelu.

DS 9 nie jest dla nas ważny ze względu na wielkość sprzedaży, ale dla przekazu, którym mówimy: mamy samochód premium, komfortowy i dający przyjemność z jazdy - podkreśliła Béatrice Foucher.

Rynek samochodów premium w Polsce

W 2022 r. w segmencie premium na polskim rynku zarejestrowano ponad 90 tys. samochodów. Jak informuje serwis wyborkierowcow.pl, najpopularniejszymi markami były: BMW, Mercedes i Audi. Z perspektywy konkretnych modeli na podium znalazły się Volvo XC60, Audi Q5 i BMW serii 3.

W zestawieniu Top 10 nie znajdziemy DS Automobiles. W 2022 r. marka ta na polskim rynku sprzedała niespełna 900 samochodów. W stosunku do 2021 r. zanotowała wzrost o 145 proc. Béatrice Foucher zwróciła uwagę, że na ugruntowanie pozycji nowej marki motoryzacyjnej na rynku potrzeba około 20 lat.


Marka

Liczba zarejestrowanych aut w 2022 r.

1

BMW

23 796

2

Mercedes

20 558

3

Audi

19 323

4

Volvo

10 947

5

Lexus

5 658

6

Mini

3 022

7

Porsche

2 998

8

Land Rover

1 918

9

Alfa Romeo

1 679

10

Tesla

1 226

- Konkurencja działa na tym rynku od wielu lat, a klienci segmentu premium są konserwatywni. Chcą utrzymać status, którego wyznacznikiem wciąż jest wielkość samochodu. Nie zależy im na zmienianiu "systemu" - dodała szefowa DS Automobiles. Dodała, że średnia wieku nabywców na tym rynku to 50-60 lat, choć marka stara się przyciągnąć także młodszą klientelę.

DS Automobiles kontra Peugeot

Ale nie trzeba daleko szukać, by znaleźć potencjalnego konkurenta dla marki DS Automobiles. To siostrzany Peugeot z tego samego koncernu. Wystarczy spojrzeć na nowy model 508, by dostrzec, jak bardzo zbliża się do segmentu premium. I to zarówno pod względem designu, ilości nowinek technologicznych, wyposażenia i wreszcie - komfortu jazdy.

Czy Stellantis będzie chciał utrzymywać dwie francuskie marki tak blisko siebie? - Nie ma w ogóle takiej dyskusji, z perspektywy sprzedaży Peugeot i DS nie konkurują ze sobą. Nasze samochody wycenione są wyżej, pozyskujemy tych klientów, których Peugeot nie ma. Jeśli dziś jeździsz Mercedesem lub BMW, nie rozważasz zamiany ich na Peugeota, tylko na coś również z segmentu premium - podkreśliła Foucher.

Również dla tej marki ścieżką ku przyszłości jest elektromobilność. W 2028 r. planuje ona mieć w ofercie już tylko samochody w pełni elektryczne. W 2024 r. zadebiutuje DS 4 z napędem elektrycznym oraz nowy model, z segmentu D z zasięgiem na poziomie do 700 km na jednym ładowaniu. - Po to, by pokazać, że zasięg nie jest już problemem dla aut elektrycznych - zapowiedziała szefowa DS Automobiles.

Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(42)
BSN
miesiąc temu
Rozważam zakup kolejnego DS ponieważ mam obecnie już od 6 lat DS5 jeszcze z szewronami. Cieżko i przykro poniekąd się czyta te komentarze stereotypowych polaków, którzy z dziada pradziada dalej wierzą w te "niemieckie technologie". Kiedy kupowałem DS5, pracowałem w VWFS, miałem zniżki 20% na nowe auto z grupy VAG a mimo wszystko zdecydowałem się na DS5, jeszcze wtedy Citroen DS5 i powiem jedno- można między bajki włożyć opinie na temat Francuzów, DS w mojej opinii bije na głowę nudne, bardzo do siebie podobne modele z pod znaku Audi nie wspominając już o tandetnych Volkswagenach, Seatach czy nawet Cuprach (które tylko w topowych wersjach wyróżniają się dynamiką - reszta to ten sam nudny syf). W polsce ciężko będzie się przebić, to oczywiste, by my, mam wrażenie to pod wieloma względami "stan umysłu". Obserwuje i widzę, że niby stać nas ale po co kupować cos oryginalnego, ciekawego, pięknego, jak można w tej samej cenie dostać Skodę Octavię RS i się jarać, ze to niemiecka robota, jest DSG, "dobry motor" i kubełkowe fotele... tak jest, ale poza tym co wymieniłem to zwykły duży fiat przy takim DS, nie dorównuje mu do pięt jakością wykonania i w ogóle całym feelingiem i przyjemnością prowadzenia. Ale jak chcecie tak macie, DS niech zostanie dla ludzi ceniących sobie idywiudualizm a reszta chołoty niech jeżdi audi czy lexusami (które de facto oglądałem i dla mnie przy DS to poracha bez dwóch zdań...) ;)
zadowolony
rok temu
Zmieniłem Hondę Civic X na nowego DS4 i jakość materiałów, komfort, design bije na głowę japończyka. Bałem się "francuza", ale póki co zmiana na plus.
v12
rok temu
Księgowy z Fiata wytyczy Jej kierunki.
Jan123
rok temu
Dajcie sobie spokój z tymi komentarzami o silnikach od kosiarek. Za kilka lat nie będzie tego tematu, bo w ogóle nie będzie silników spalinowych. DS ustawia się być premium w niedalekiej elektrycznej przyszłości. Kłopoty to będą mieć Audi,BMW, MB ze swoim zakotwiczeniem w technologii spalinowej. Polecam przejść się do salonu MB i zbadać jakoś ich spalinowej i elektryków. Żal żegnać prawdziwe premium jakim były spalinowe MB, ich elektryki to poziom wykonania Skody czy Dacia. Niemieckie marki nieustannie idą w dół a niektóre jak DS, Volvo, Lexus , Alfa, Lancia (za chwilę będzie ich reinkarnacja) idą do góry, punt przecięcia na wykresie nastąpi w moim mieście pełnej elektryfikacji powyższych
Viktor
rok temu
Wole nie jezdzic jak kupic francuza a ds co to jest ani silnikow ani wygladu ani wyposażenia syf jakich malo
...
Następna strona