Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez HRlink

Efektywny posting w rekrutacji

Podziel się:

O czym pamiętać?

Efektywny posting w rekrutacji
(materiały partnera)

Podobnie jak większość obszarów w biznesie, branża rekrutacyjna rozwija się z duchem czasu. Rekruterzy coraz chętniej korzystają z narzędzi wspierających ich pracę i nowinek technologicznych. W branży rekrutacyjnej coraz częściej można się spotkać z pojęciami takimi jak sourcing i posting. Warto zatem wiedzieć, co się za nimi kryje i jak efektywnie pracować w świecie nowoczesnej rekrutacji

Sourcing stanowi sedno rekrutacji w nowoczesnym ujęciu: to identyfikacja, pozyskiwanie i angażowanie kandydatów, czyli wszelkie czynności prowadzące do tego, że potencjalny kandydat będzie aktywnym uczestnikiem rekrutacji — zmotywowanym do udziału w procesie i do podjęcia pracy w danej firmie.

Kwestia budowania zaangażowania kandydata już na starcie jest tutaj kluczowa.Szczególnie ważnym elementem sourcingu jest posting, czyli publikowanie ogłoszeń o pracę online, w różnych miejscach i często z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi. Dlaczego warto zadbać nie tylko o stosowanie postingu, ale przede wszystkim o jego efektywność? Liczby mówią same za siebie. Z ankiety systemu ATS HRlink, przeprowadzonej wśród klientów wynika, że posting to główne źródło pozyskiwania kandydatów dla ponad 60% z nich, w tym dla 40% firm z branży IT.

Efektywny posting, czyli… szybko i kompleksowo

Wspomnieliśmy już, że posting — zwłaszcza w formie publikacji ogłoszeń online. To najbardziej skuteczne źródło pozyskiwania kandydatów. Przygotowanie naprawdę dobrego ogłoszenia o pracę to trudne zadanie, ale zarazem to dopiero połowa sukcesu. Trzeba je jeszcze opublikować w odpowiednich miejscach, co bywa żmudne i czasochłonne. Jednak wcale nie musi tak być!

Żeby efektywnie rekrutować specjalistów w dzisiejszym świecie, nie ma innego wyjścia: trzeba działać szybko i wielokanałowo. Na szczęście nie trzeba już spędzać całego dnia na publikowaniu ogłoszenia pod to samo stanowisko na różnych portalach, wszędzie konfigurując je od nowa i żmudnie klikając przez kolejne etapy. Nowoczesne technologie wychodzą naprzeciw potrzebom rekruterów dzięki systemom ATS:

  • służą one do multipostingu ogłoszeń, czyli ich automatycznej publikacji w wybranych miejscach,
  • oferują prowadzenie własnej bazy CV online,
  • usprawniają cały proces rekrutacji, a nawet ułatwiają pracę w obliczu RODO.

Dzięki multipostingowi publikacja ogłoszeń staje się przyjemnością — wystarczy kilka kliknięć i ogłoszenie może się znaleźć na kilku czy nawet kilkunastu portalach, a spływające CV będą trafiać w jedno miejsce ze wskazaniem ich źródła.

Dzięki systemowi ATS praca rekrutera staje się znacznie przyjemniejsza i pozostawia dużo więcej czasu na kontakt z kandydatami czy kreatywną pracę nad jakością ogłoszeń.

Materiał sponsorowany przez HRlink

rekrutacja
praca
firma
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl