Impact’25. Twarde dane i lepsze planowanie, czyli współpraca samorządów z Mastercard Economic Institute
W trakcie jubileuszowego, dziesiątego już kongresu Impact’25 odbył się szereg spotkań z czołowymi postaciami światowej polityki i biznesu, z byłym prezydentem Barackiem Obamą na czele. Oprócz ważnych kwestii, takich jak zachodzące właśnie zmiany w globalnej ekonomii oraz polityce, a także rodzących się wyzwań i koncepcji radzenia sobie z nimi, IMPACT’25 mógł odpowiedzieć na jeszcze jedno pytanie. Karolina Wawrzyniak z Mastercard w rozmowie z Wirtualną Polską mówi o tym, jak miasta mogą lepiej przygotować się i zarządzać właśnie takimi imprezami.
Mastercard od dawna już oferuje wsparcie ze swojej strony, ułatwiając samorządom wykonanie kolejnych kroków w kierunku inteligentnego miasta przyszłości.
- Współpracujemy z miastami w obszarze płatności – opowiada Karolina Wawrzyniak. - Rozwijamy nowoczesne miasta, smart city.
Nie chodzi jednak wyłącznie o wygodne korzystanie z karty płatniczej w środkach komunikacji publicznej czy przy innych usługach miejskich albo nawet do płacenia podatków. Koncepcja "smart city" oznacza również bardziej efektywne planowanie i zarządzanie. A do tego potrzebne są dane i ich profesjonalne analizy.
- Jeśli chodzi o Warszawę, to analizowaliśmy koncert Taylor Swift – opowiada Karolina Wawrzyniak – i widzieliśmy, że wydatki [turystów] najbardziej wzrosły w obszarze zakwaterowania […], plus 40-50% w zależności od lokalizacji. Drugi taki obszar to oczywiście restauracje.
Jak dokładnie pogłębione analizy wspierają samorządy, nie tylko metropolii, ale również mniejszych miast, w planowaniu działań i inwestycji w dziedzinie turystyki? O tym więcej w przeprowadzonej na kongresie Impact’25 rozmowie z Karoliną Wawrzyniak, która odpowiada w Mastercard właśnie za kontakty z podmiotami sektora publicznego.