To już kolejna zmiana na szczycie spółki za nowej władzy. W maju na stanowisko prezesa ElectroMobility Poland został powołany Piotr Regulski.
Wcześniej tymczasowo obowiązki prezesa pełnił Paweł Poneta.
Nowy prezes spółki odpowiedzialnej za polski samochód elektryczny to Tomasz Kędzierski, a wiceprezes to Łukasz Maliczenko. Na swoim stanowisku w zarządzie pozostaje Sławomir Bekier odpowiedzialny za kwestie finansowe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
ElectroMobility Poland SA powstała w październiku 2016 r. jako spółka czterech kontrolowanych przez państwo koncernów energetycznych: PGE, Energi, Enei oraz Tauronu. Obecnie większościowym akcjonariuszem jest Skarb Państwa, który ma 90,8 proc. akcji; pozostali akcjonariusze, czyli PGE, Enea, Turon i kontrolowana przez Orlen Energa mają po 2,3 proc. udziałów.
Od 20 marca spółka ma nową radę nadzorczą, która zastąpiła nominatów z czasów rządu Zjednoczonej Prawicy.
Co z budową aut elektrycznych Izera?
W marcu br. EMP wybrała generalnego wykonawcę fabryki Izery - firmę Mirbud. Strony podpisały list intencyjny warunkujący podpisanie umowy uzyskaniem przez EMP zgód korporacyjnych. Współpraca ma zostać potwierdzona odrębną umową o generalne wykonawstwo inwestycji po uzyskaniu przez spółkę EMP zgód korporacyjnych. Według EMP wybór generalnego wykonawcy i podpisanie stosownych umów umożliwiłyby uruchomienie masowej produkcji samochodów do połowy 2026 r. Dotąd spółka deklarowała uruchomienie produkcji polskiego elektryka w grudniu 2025 r., a sprzedaż - w 2026 r.
W maju 2024 r. Prezydent Jaworzna wydał EMP pozwolenie na budowę zakładu produkcyjnego Izery.