Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

"Jesteśmy zdeterminowani". Maciej Lasek mówi, co na pewno zostanie z CPK

527
Podziel się:

Jesteśmy zdeterminowani, żeby ten "Y" słynny poprowadzić - powiedział w radiu Tok FM poseł KO Maciej Lasek, typowany na następcę Marcina Horały w projekcie CPK. Chodzi o linię Kolei Dużych Prędkości z Warszawy przez CPK do Łodzi, Poznania i Warszawy.

"Jesteśmy zdeterminowani". Maciej Lasek mówi, co na pewno zostanie z CPK
Pod CPK ma powstać dworzec kolejowy. Przez niego będzie przebiegać tzw. "Y" (East News, materiały prasowe, CPK, Foster+Partners, Tomasz Iwańczuk REPORTER)

Tzw. kolejowy "Y", czyli linia Kolei Dużych Prędkości łącząca Warszawę, Łódź, Wrocław i Poznań, był planowany od 2010 r. Podczas budowy autostrady A2 zaprojektowano nawet wiadukt w miejscu, w którym mają przebiegać tory kolejowe. - Problem zaczął się wtedy, kiedy do tego dołożono lotnisko w Baranowie - stwierdził Maciej Lasek.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Psycholog milionerów: "Folwark przetrwał w polskich firmach - Jacek Santorski - Biznes Klasa #9

Według Laska, typowanego na przyszłego pełnomocnika rządu ds. CPK, to właśnie "Y" z całego projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego ma największe szanse na realizację.

"Y" został uwzględniony w planach CPK jako pierwszy odcinek nowej sieci Kolei Dużych Prędkości w Polsce.

Jesteśmy zdeterminowani, żeby ten projekt Kolei Dużych Prędkości, czyli ten "Y" słynny poprowadzić, bo to jest dobre rozwiązanie, to jest takie rozwiązanie, które pozwoli jednak znacznie skrócić czas przejazdu z Wrocławia czy z Poznania do Warszawy, a jednocześnie będzie bardziej ekologicznie niż wykorzystywanie lotów - ocenił Maciej Lasek.

Co dalej z CPK?

Jak mówił, projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego jest finansowany "w znacznej mierze, a w zasadzie w 100-proc., z pieniędzy publicznych, więc powinien on być transparentny".

- Pierwszym elementem, który powinien być wykonany, to kompleksowy audyt projektu. Ponieważ jest to projekt prowadzony dość nietransparentnie - zaznaczył przy tym Lasek.

W jego ocenie, nie wiadomo, ile będzie kosztował projekt CPK.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3000 hektarów ma być wybudowany port lotniczy.

W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Spółka CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(527)
Kot
4 miesiące temu
CPK jest kluczowe przede wszystkim dla bezpieczeństwa militarnego Polski, bo umożliwia szybką logistykę w razie wojny. Wiedzą to Rosjanie, wiedzą to Niemcy. I wie to pan Lasek. Szkoda, że nie rozumieją tego Polacy.
Art
4 miesiące temu
Zniszczą wam Tuski kraj a wy będziecie się cieszyć,końmi niedługo będziecie jeździć bo na paliwo braknie
MG.
4 miesiące temu
CPK to gigantyczne korzyści. Tak wynika z raportu EY!
Ula
4 miesiące temu
Dobrze, bo CPK zniszczyłoby finanse RP.
Tomek
4 miesiące temu
Wraca normalność i racjonalność, nareszcie
...
Następna strona