Konsulting napędzi e-floty

Skąd wyjdzie pierwszy, duży impuls dla elektromobilności po stronie konsumenckiej? Zdaniem wielu ekspertów, poważny potencjał do inwestycji w e-samochody mają korporacje oraz duże, jak i mniejsze firmy. Tym bardziej, że będzie na nich czekało konsultingowe wsparcie i racjonalne koszty.

Obraz
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

Przedsiębiorstwa w Polsce patrzą z zaciekawieniem na rozwój rynku e-motoryzacji. To właśnie firmy zazwyczaj wymieniają swoje floty w 3-4 letnich cyklach, najczęściej korzystając z leasingu operacyjnego. Stąd też wyspecjalizowane w rynku motoryzacyjnym marki finansowe, takie jak np. Volkswagen Financial Services (VWFS), tworzą dla nich nowe modele finansowania i doradztwa, tak by e-auta nie były drogą fanaberią, a racjonalnym kosztem. Co więcej, poza dedykowaną ofertą finansowania samochodów elektrycznych, VWFS zapewni swoim klientom pełne wsparcie i opiekę w zakresie e-mobilności. Do tego – co w wielu przypadkach będzie kluczowe – VWFS pomoże firmom ustalić strategię dla e-floty, posiłkując się obiektywnymi, technologicznymi narzędziami.
- W ramach tych działań powołani zostaną konsultanci e-mobilności oraz eksperci od ładowania i infrastruktury, zapewniający kompleksową pomoc w tworzeniu dopasowanej do klienta e-floty. Przygotowujemy też flotowy przewodnik rozliczania kosztów samej ładowarki ściennej, tzw. wallboxa jak i kosztów ładowania firmowych samochodów – tłumaczy Daniel Trzaskowski, dyrektor zarządzający biznesu flotowego Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce.

Analityka dla każdego

Na dziś, z perspektywy fleet managera szukającego przesiadki na „elektryki”, najważniejszy komponent i niewiadoma to koszty. Stanowią one zarazem główną barierę wejścia firm w auta elektryczne. Odpowiedź na te wątpliwości? Ma nią być pogłębiona edukacja, wsparcie konsultingowe i oferty szyte na miarę, dające realną kontrolę nad kosztami całego procesu.
- Będziemy poszerzać wiedzę klientów także w takich obszarach, jak informacje o tym, gdzie ładować EV (samochody elektryczne) czy w jaki sposób przygotować się do inwestycji w e-infrastrukturę, w np. ładowarki na firmowych parkingach. Do tego, będziemy szczegółowo analizować profile użytkowników, tak aby móc finalnie określić, jaka część floty klienta może być potencjalnie zelektryfikowana i jakie klient będzie miał z tego korzyści – zaznacza Daniel Trzaskowski.

Tu pomoże wysublimowana technologia, np. VWFS w Wielkiej Brytanii stworzył narzędzie online nazwane FFA (Future Fleet Analysis). Dzięki niemu, po wprowadzeniu danych z urządzeń telematycznych samochodu i dodaniu informacji o dostępnej infrastrukturze ładowania, można wyciągnąć jednoznaczne wnioski. I tym samym podać rekomendację odnośnie silnika dla konkretnego użytkownika floty.
- Co ciekawe, już dzisiaj koszty utrzymania takie jak serwis, podatki i ładowanie, są niższe dla samochodu elektrycznego w porównaniu ze spalinowym – zwraca uwagę Daniel Trzaskowski.
Całościowo, leasing samochodu elektrycznego pozostaje wciąż droższy. Jednak jak pokazują symulacje np. dla elektrycznego, dostawczego VW E-Craftera, oczekiwane na rynku dopłaty oznaczają konkurencyjny poziom kosztów całkowitych w relacji do wersji z silnikiem diesla. I to nawet w perspektywie ledwie 4-letniego leasingu. Wygląda więc na to, że era elektrycznych flot nadjeżdża w szybkim tempie. Jak szybkim? 9 października br. podczas Impact mobility rEVolution’19 w Katowicach po raz pierwszy na polskim rynku zostanie zaprezentowany Volkswagen ID.3, który jest pierwszym krokiem w e-rewolucji flot i całego rynku.

Wybrane dla Ciebie
Rosyjski gaz płynie do Chin. Pekin ignoruje amerykańskie sankcje
Rosyjski gaz płynie do Chin. Pekin ignoruje amerykańskie sankcje
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Kamera wycelowana w posesję sąsiadów. Ważna decyzja prezesa UODO
Kamera wycelowana w posesję sąsiadów. Ważna decyzja prezesa UODO
Walka o giganta. Konkurent Netflixa ogłosił próbę wrogiego przejęcia
Walka o giganta. Konkurent Netflixa ogłosił próbę wrogiego przejęcia
Nieoficjalnie: Prezes PGE odwołany. Oto następca
Nieoficjalnie: Prezes PGE odwołany. Oto następca
Media: Francja ukrywa szczegóły ws. rosyjskich aktywów o wartości 18 mld euro
Media: Francja ukrywa szczegóły ws. rosyjskich aktywów o wartości 18 mld euro
Wielka kara dla platformy Muska. UE daje mu 90 dni. Amerykanie oburzeni
Wielka kara dla platformy Muska. UE daje mu 90 dni. Amerykanie oburzeni
Media publiczne z nowymi zasadami finansowania. Jest projekt ustawy
Media publiczne z nowymi zasadami finansowania. Jest projekt ustawy