Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|
aktualizacja

Leo Express może jeździć przez Polskę do granicy z Ukrainą. Jest zgoda

20
Podziel się:

Czeski przewoźnik kolejowy dostał zielone światło od Urzędu Transportu Kolejowego. Od 11 grudnia jego pociągi mogą wyjechać na polskie tory na odcinku trasy międzynarodowej Praga - Medyka - granica państwa i z powrotem.

Od lipca ubiegłego roku Leo Express jeździ pomiędzy Pragą a Krakowem
Od lipca ubiegłego roku Leo Express jeździ pomiędzy Pragą a Krakowem (East News, Damian KLAMKA/East News)

Na podstawie decyzji prezesa UTK przewoźnik będzie uprawniony do uruchomienia codziennie 4 par pociągów na dobę.

Prawdopodobnie pociągi Leo Express na terenie Polski będą się zatrzymywać na stacjach: Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice Ligota, Katowice, Mysłowice, Jaworzno Szczakowa, Trzebinia, Krzeszowice, Kraków Główny, Bochnia, Tarnów, Dębica, Rzeszów Główny, Przeworsk, Przemyśl Główny oraz Medyka.

Otwarty dostęp do polskich torów został przyznany - zgodnie z wnioskiem przewoźnika - na okres od 11 grudnia 2019 r. do 10 grudnia 2024 r.

Zobacz także: Obejrzyj też: PKP podsumowuje inwestycje. Dworce, tabor, intermodal i linie

W decyzji wskazano, że połączenia, które planuje uruchomić Leo Express, mają być uzupełnieniem oferty przewozowej zapewnianej przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego. Nie mogą one ograniczać lub blokować możliwości uruchamiania pociągów ważnych z punktu widzenia interesu społeczno-gospodarczego kraju.

W decyzji zawarta została również klauzula, zgodnie z którą przewoźnik powinien wykonywać połączenia w ramach otwartego dostępu w częstotliwości i pełnej relacji, którą sam wskazał we wniosku.

Leo Express to prywatny czeski przewoźnik, który od lat starał się wjechać na polskie tory. Pierwszą zgodę od UTK już dostał i od lipca ubiegłego roku jeździ pomiędzy Pragą a Krakowem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(20)
Adel
4 lata temu
Wpuścić Czechów na trasę Warszawa-Poznań. Ceny na tej trasie są ponad 2-krotnie wyższe niż na dłuższej z Ostravy do Pragi. Warszawa - Poznań 302 km cena 139 zł. Praga - Ostrava 325-439 Kc (439 Kc najdroższy jaki znalazłem) 356 km. To daje ceny 52-70 zł.
rezeda
4 lata temu
Czesto korzystam.Lubie jest taniej niz w rodzimych pociagach czysto i wygodnie.Oby jak najwięcej połączen.
proste
4 lata temu
Nie mają 500 plus to mają pociągi
Maciek
4 lata temu
Ciekawe ile Czesi zapłacą Polsce za korzystanie z torów i stacji kolejowych .
polak
4 lata temu
a zapłaci ?