Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiały Prasowe
|
aktualizacja
Materiał prasowy Pfizer Poland

Ludzkie oblicze biznesu – wspieranie kultury wspólnych wartości

Podziel się:

Wiele firm opiera obecnie swoją kulturę organizacyjną wokół pojęcia wspólnego interesu. Takie podejście może wydawać się kuszące w swojej prostocie. W dłuższej perspektywie wytwarza jednak powierzchowne relacje i generuje napięcia, gdy interesy nieuchronnie stają się rozbieżne. Wobec nasilającej się polaryzacji w polityce i prywatnych relacjach, opieranie się wyłącznie na wspólnych interesach może prowadzić do dezintegracji społecznej i osłabiania więzi spajających organizacje. W rezultacie zmniejsza się zdolność przedsiębiorstw do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, których tak wiele ostatnio doświadczamy.

Ludzkie oblicze biznesu – wspieranie kultury wspólnych wartości
Autor: Dorota Hryniewiecka-Firlej, Country Manager w Pfizer Poland (materiały partnera)

Budujmy na szacunku

Na czym więc oprzeć kulturę firmy, jeśli nie na wspólnych interesach? Uważam, że powinna to być wspólnota wartości, czyli wspólna definicja tego, co jest dla nas ważne. Dzięki temu mamy do czego się odwoływać, gdy interesy przestają być zbieżne i stajemy przed trudnymi decyzjami. Takie też podejście od ponad 5 lat staramy się wcielać w życie wraz z zarządem Pfizer Polska.

"Wszystko to co robisz dla innej osoby odzwierciedla twój szacunek do niej" – te słowa ks. Andrzeja Augustyńskiego ze stowarzyszenia Siemacha zainspirowały mnie, by jako główną wartość dla naszej organizacji przyjąć szacunek. Szacunek jest naturalną podstawą dla kultury różnorodności i włączania, a równocześnie mobilizuje nas do wysokiej jakości pracy dla innych. W Pfizer Polska, gdzie pracuje prawie 600 osób reprezentujących 18 narodowości, tylko wspólnota wartości umożliwia połączenie tak wielu osobowości. To ona także złagodziła przejście przez trudne okresy pandemii oraz wybuchu wojny w Ukrainie.

Siła wynikająca z poczucia bezpieczeństwa

O rozwoju naszej firmy myślimy w perspektywie długodystansowej, z jednej strony obserwując rodzące się trendy, a z drugiej samemu je wyznaczając. Zrozumienie co do wspólnych wartości czyni to łatwiejszym, bo zwiększa poczucie przewidywalności i bezpieczeństwa wewnątrz organizacji. Ma to dużą wartość w dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie. Łatwiej jest nam wypływać na wzburzone morze, gdy każda nasza wyprawa została dobrze przygotowana w bezpiecznym porcie. To też sprawia, że przychodzą do nas ambitni ludzie, którzy chcą odnosić sukces, a nie zużywać energię na tarcia wewnętrz organizacji. Moje słowa znajdują potwierdzenie w rezultatach: w 2021 roku otrzymaliśmy tytuł Najlepszego Pracodawcy i uzyskaliśmy wynik 100% w Indeksie Równości osób z niepełnosprawnością oraz Indeksie Równości Firm w zakresie równości osób LGBTQ.

Oparta na szacunku inkluzywna kultura organizacji, która powinna być wartością uniwersalną dla wszystkich organizacji, wspiera kreatywne podejście do rozwiązywania problemów. Mobilizuje nas także do myślenia o tym, jakie najlepsze rozwiązania możemy zaoferować społeczeństwu. To właśnie siła dobrego przedsiębiorstwa – gotowość do działania na rzecz innych, przejawiająca się w jakości tworzonych usług i produktów.

Zapraszamy do wysłuchania power speech Doroty Hryniewieckiej-Firlej podczas Kongresu ESG

Ktoś może zapytać "a gdzie w tym profit?!" Czas już skończyć z tą sprzecznością, że albo zysk, albo wartości. W organizacji wzajemnie szanujących się ludzi jesteśmy bardziej: bardziej zaangażowani, bardziej kreatywni, bardziej skupieni na jakości, bardziej wspierający. Jestem przekonana, że tworząc właściwe warunki możemy zwiększyć poczucie sensu i satysfakcji z pracy, tym samym wynosząc pracujących z nami ludzi na wyżyny ich możliwości.

Na koniec warto przypomnieć, że nie chodzi tylko o przedsiębiorstwa, którymi kierujemy. Pracy poświęcamy istotną część naszego życia, dlatego to jak traktujemy się w miejscu pracy silnie rzutuje na inne jego sfery. Na nas, zarządzających spoczywa więc wielka odpowiedzialność, bo mamy wpływ na to, czy będziemy wzmacniać podziały czy też krok po kroku zbliżać świat do siebie.

Materiał prasowy Pfizer Poland

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera